آریا بانو
طرز تهیه معجون شلغم و عسل به روش‌ صحیح طب سنتی
شنبه 2 مرداد 1400 - 22:28:33
آریا بانو - عصاره یا شربت شلغم و عسل معجونی با خاصیت آنتی بیوتیکی بالاست که علاوه بر تاثیر بی نظیر آن بر بیماری های ویروسی و عفونی نظیر سرماخوردگی و سینوزیت می تواند برای مشکلاتی نظیر آلودگی هوا و عوارض ریه و گلو درد بسیار مفید باشد و بعنوان یک چرک خشک کن طبیعی و قوی استفاده شود. طبع شلغم از نظر طب سنتی گرم و مرطوب است و برای تقویت قوای بدن بسیار عالی می باشد. در این مطلب طرز صحیح تهیه عصاره شلغم و عسل را به شما خواهیم گفت؛ همراه ما باشید.
در این مطلب می خوانید:
طرز تهیه عصاره شلغم و عسل روش تهیه پنی سیلین شلغم و عسل
شلغم و شکر برای سرفه
آیا شلغم و عسل در بارداری مجاز است؟
مروری بر خواص شلغم برای سرماخوردگی
طرز تهیه عصاره شلغم و عسل
درست است که شلغم به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده مبارز در برابر سرماخوردگی محسوب شود؛ اما اضافه کردن عسل طبیعی نیز به این گیاه پرخاصیت، خواصی دو چندان به آن می بخشد. به طور کلی ترکیب شلغم و عسل طبیعی را به عنوان یک ماده موثر در پیشگیری و درمان آنفولانزا می دانند. به همین علت است که برخی مدعی هستند که عسل طبیعی و شلغم اگر به روشی خاص طبخ شوند، احتمالا برای درمان کرونا نیز موثر هستند.
روش تهیه پنی سیلین شلغم و عسل
این روش در واقع عصاره ای را حاصل می کند که یک پنی سیلین با شلغم است! زمانی که سرماخورده اید هر شب دست به کار شوید و این عصاره را آماده کنید و صبح روز بعد میل کنید.
برای تهیه معجون سرماخوردگی عسل در شلغم کافی است سر یک شلغم بزرگ را با چاقو جدا کنید. داخل شلغم را با چاقوی تیز یا قاشق خالی کنید. (فقط دقت کنید که کف آن را سوراخ نکنید. داخل آن را عسل بریزید و درب آن را بگذارید. (در اینجا هم دقت کنید که تقریبا نصف گنجایش را پر کنید، چراکه شلغم نیز عصاره خود را پس می دهد و سرریز می شود.) یک شب تا صبح شلغم را داخل یک کاسه قرار دهید و در محیط آشپزخانه قرار دهید؛ یعنی جایی که نه سرد است و نه خیلی گرم. (نه روی شوفاژ گرم یا پشت بخاری و نه در یخچال!) صبح زود به صورت ناشتا این عصاره را سر بکشید و نیم ساعت بعد صبحانه مناسبی میل کنید. خواص شلغم خام و عسل را بلافاصله خواهید دید. نکته: طریقه دیگر آن است که وسط شلغم بزرگی را خالی کرده، شکر سرخ را در آن ریخته، پر می‌کنند و می‌پزند.

آریا بانو

تهیه معجون شلغم و عسل به روش‌ طب سنتی
بیشتر بدانید: طرز تهیه آش شلغم، یک بمب مقوی برای سرماخوردگی
شلغم و شکر برای سرفه
طریقه دیگر آن است که وسط شلغم بزرگی را خالی کرده، شکر سرخ را در آن ریخته، پر می‌کنند و می‌پزند. عصاره این روش نیز در درمان گلودرد و سینه درد بسیار نافع است.
آیا شلغم و عسل در بارداری مجاز است؟
اجازه بدهید که مبحث مصرف شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری را در دو قسمت بررسی کنیم:
مصرف شلغم در بارداری: هرقدر در مورد فواید مصرف شلغم در بارداری با شما صحبت کنیم کم است. شلغم حاوی مقداری زیادی ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، بدنتان را سم زدایی می کند و بدون شک در بهبود گلو درد بارداری موثر خواهد بود. اگر نفخ و دل درد شلغم خام شما را آزار نمی دهد، شلغم را خوب شسته، خرد کرده و میل کنید در غیر این صورت مصرف شلغم آب پز و یا بخارپز شده را برای درمان گلو درد خود از دست ندهید.
مصرف عسل در بارداری: در مورد مصرف عسل در بارداری باید احتیاط کنید. به علت سم بوتولیسم موجود در آن پزشکان مصرف عسل در سه ماهه اول بارداری را توصیه نمی کنند. لازم به ذکر است در حالی که عسل می تواند یکی از بهترین درمان ها برای گلو درد باشد اما از مصرف عسل خام و عسل پاستوریزه نشده خودداری کنید زیرا ممکن است حاوی میکروب بوتولیسم باشد.
بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که خوردن شلغم و عسل برای گلو درد در بارداری ضرری ندارد به شرطی که از سه ماهه اول بارداری عبور کرده و از عسل پاستوریزه استفاده کنید.

آریا بانو

معجون شلغم و عسل به روش‌ طب سنتی
بیشتر بخوانید: خوردن شلغم در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟
مروری بر خواص شلغم برای سرماخوردگی
شلغم خلط‌آور، درمان‌کننده سرفه‌های خشک، گلو درد، ملین سینه و التیام‌دهنده تنگی نفس است و به طور کلی، ریه‌ها را پاک و به صورت ملایم روده‌ها را پاکسازی کرده و سموم و میکروب‌ها را از بدن خارج می‌کند.
برای استفاده از فواید شلغم می توانید از بخور شلغم آبپز یا بخارپز استفاده کنید. این کار به التیام سردرد‌های ناشی از سرماخوردگی کمک نموده و ریه‌ها و مجاری تنفسی را از خلط‌های مسدودکننده پاکیزه می‌کند. به این ترتیب، سینوس‌ها باز و گرفتگی بینی رفع می‌شود.
قرقره آب شلغم پخته هم برای التیام گلودرد موثر است.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک آنتی بیوتیک طبیعی و عالی
سخن آخر
امروزه به ویژه با افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا، افراد مختلف بسیار حساس شده اند. به این دلیل که یکی از علائم کرونا سرفه های خشک است، بسیاری به دنبال درمان آن می گردند. این در حالی است که سرفه نشانه سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بوده و نمی توان در مورد آن به صورت قطعی نظر داد. برای برطرف کردن سرفه به منظور اطمینان از عدم ابتلا و برطرف کردن یکی از علائم کرونا، می توان از معجون عسل و شلغم استفاده کرد که بسیار خوب و کاربردی است.
از عصاره شلغم و عسل برای کودکان نیز به راحتی می توانید استفاده کنید و آنها را از شر آنتی بیوتیک های شیمیایی نجات دهید! همچنین در زمان سرماخوردگی از دستور زیر برای تکمیل درمان نیز می توانید بهره بگیرید:
طرز تهیه سوپ شلغم مرغ، دشمن درجه یک سرماخوردگی!
توصیه های شما برای درمان خانگی سرماخوردگی چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/630821/طرز-تهیه-معجون-شلغم-و-عسل-به-روش‌-صحیح-طب-سنتی
بستن   چاپ