آریا بانو
بیوگرافی پریناز ایزدیار؛ بازیگر نقش “سمیه” در ابد و یک روز
شنبه 2 مرداد 1400 - 22:28:13
آریا بانو - پریناز ایزدیار بازیگر موفق سینما و تلویزیون ایران است. او در هشتم شهریورماه سال 1364 در بابل به دنیا آمد. خانواده او در ابتدا موافق بازیگر شدنش نبودند و همین امر باعث شد تا در دبیرستان رشته تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. با این وجود او تصمیم گرفت که در کنکور هنر شرکت کند و در نهایت رشته گرافیک را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کرد. پریناز سرانجام مدرک کارشناسی خود را در این رشته دریافت و پس از آن به دنبال علاقه واقعی خود یعنی بازیگری رفت.
او اولین تجربه بازیگری خود را در 21 سالگی و با ایفای نقش در فیلم سینمایی “یک مرد، یک شهر” بدست آورد. علاوه بر سینما، پریناز در آثار تلویزیونی مختلفی نیز ایفای نقش کرده که در این میان می توان به “پنج کیلومتر تا بهشت” و “زمانه” اشاره کرد. نقش آفرینی او در مجموعه “شهرزاد” نیز، از دیگر فعالیت های برجسته اش در این عرصه به شمار می آید. علاوه بر این، بازی درخشان او در نقش “سمیه”، در فیلم سینمایی “ابد و یک روز” و دیالوگ ماندگار نوید محمدزاده در آن فیلم باعث شده تا بسیاری هنوز او را با نام “سمیه” به خاطر آورند. ایفای نقشی که برای پریناز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان آورد.
از دیگر فعالیت های پریناز ایزدیار در سینما می توان به بازی در فیلم “ورود آقایان ممنوع”، “سرخپوست” و “متری شیش و نیم” اشاره کرد. به جز کسب سیمرغ، او تا کنون موفق به دریافت جایزه از فستیوال بین المللی داکا و کسب جایزه از جشن حافظ نیز شده است. او این جوایز را برای بازی در آثاری چون “تابستان داغ”، “ویلایی ها” و “ابد و یک روز” به خود اختصاص داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/630819/بیوگرافی-پریناز-ایزدیار؛-بازیگر-نقش-“سمیه”-در-ابد-و-یک-روز
بستن   چاپ