آریا بانو
اگر هنگام سفر به کووید-19 مبتلا شدید...
شنبه 2 مرداد 1400 - 21:27:29
آریا بانو - به نقل از هلث، از زمان در دسترس بودن واکسن‌ها، کشورهای زیادی مرزهای خود را باز کرده‌اند و افراد علاقه‌مند به سفر می‌توانند سفرهای خود را آغاز کنند، اما هنوز هم خطراتی وجود دارد هرچند به دلیل واکسیناسیون سفر کردن اندکی ایمن به‌نظر می‌رسد.
برخی از افراد می‌خواهند از خانه‌های خود خارج شوند برخی دیگر مایل به دیدن اعضاء خانواده خود هستند البته بعضی افراد به استراحت روانی نیاز دارند به همین دلیل به مکانی با آب‌وهوای متفاوت سفر می‌کنند. برخی افراد نیز برای یافتن شغل جدید و یا خدماتی که در کشور آنان موجود نیست سفر را آغاز کردند.
اگر جواب آزمایش کرونا شما مثبت شد
افراد واکسینه‌شده به دلیل محافظت از طریق آنتی‌بادی‌های ایجادشده در بدن، احساس امنیت می‌کنند اما هنوز هم ممکن است که به بیماری کووید-19 مبتلا شوند حتی اگر به‌طور کامل دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند. اگر افراد طی سفر موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، خطرناک است. انجام این اقدامات فقط پیشگیری از بیماری و انتشار آن نیست بلکه برگشت و عدم برگشت فرد به خانه خود را رقم می‌زند.
درحال حاضر، بیشتر کشورها برای ورود مجدد ساکنان و بازدیدکنندگان، آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) یا آزمایش سریع آنتی‌ژن را حتی برای افراد بدون علامت در نظر گرفته‌اند. در صورت مثبت بودن آزمایش کووید-19 احتمالا افراد نمی‌توانند مطابق برنامه‌ریزی به کشور خود بازگردند و نتیجه آن می‌تواند لغو یا تغییر پرواز، هزینه پرواز، افزایش مدت زمان اقامت در هتل، افزایش هزینه‌های غذا و سایر لوازم و از دست دادن احتمالی روزهای کاری باشد.
بنابراین برای احتیاط و کاهش هزینه‌های خود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهید.
سفر خود را مدیریت کنید
اگر آزمایش کووید-19شما مثبت است یا می‌دانید هنگام مسافرت در معرض ویروس خواهید بود مسئولیت‌پذیری و همه مواردی که برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام می‌دهید، مهم خواهند بود. این نوع موارد ممکن است موجب تغییر در برنامه‌ریزی شما شوند اما شما باید سریع اقدام کنید تا از سرنوشت مشابه خود برای دیگران جلوگیری و هزینه‌های اضافی خود را نیز محدود کنید.

آریا بانو


نکات ذیل می‌تواند به شما در برگشت به حالت عادی کمک کند:
محاسبه کنید
در صورت مثبت بودن آزمایش ممکن است براساس زمان آزمایش‌های قبلی و فعالیت‌های اخیر خود بیابید چه زمانی به ویروس مبتلا شده‌اید. بر اساس توصیه‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیمار (CDC) افراد بدون علامت می‌توانند 10 روز پس از آزمایش مثبت قرنطینه را ترک کنند. با این وجود، حتی اگر دیگر قادر به انتقال ویروس نباشید ممکن است آزمایش شما مثبت باشد. در این صورت، با توجه به محدودیت‌های کشوری که در آن قرار دارید ممکن است لازم باشد خود را برای اقامت طولانی‌مدت آماده کنید.
برنامه پرواز خود را دوباره تنظیم کنید
شما می‌توانید بر اساس پیش‌بینی خود از زمان ابتلا به ویروس و احتمال منفی بودن آزمایش، پرواز برگشت خود را مجدد برنامه‌ریزی کنید. معمولا بهتر است این کار را از طریق تلفن انجام دهید بنابراین یک نماینده می‌تواند در اختلاف کرایه و تغییر هزینه به شما کمک کند. یادداشت‌برداری مفید است زیرا احتمالا گزینه‌ها بیش از آن چیزی خواهد بود که بتوانید به‌خاطر بسپارید. مدیریت به موقع این مورد می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند و به‌طور حتم از برخی موارد ناشی از حدس و گمان صرف‌نظر شود.
محل‌ اقامت مناسبی رزرو کنید
برای کل دوره قرنطینه مکانی برای اقامت پیدا کنید. شما به اقامتگاهی نیاز دارید که مجبور نباشید برای صرف غذا، استفاده از سرویس بهداشتی یا هر چیز دیگری مکان خود را ترک کنید بنابراین در جستجوی آشپزخانه، پرسنل 24 ساعته، رستوران، فروشگاهی در محل یا نزدیکی آن و یک پیشخدمت دلسوز باشید. به سراغ اتاقی با یک آشپزخانه بروید تا بتوانید مواد غذایی را در یخچال نگهداری و آشپزی کنید. تحویل بدون تماس ممکن است در هر کشوری یک گزینه و شاید گران باشد.
حتما به کارمندان اطلاع دهید که نیازی به سرویس اتاق خود ندارید و در صورت موجود بودن از علامت «مزاحم نشوید» استفاده کنید. البته اگر با کارکنان ارتباط برقرار کردید ممکن است به شما کمک کنند تا وسایل شخصی لازم مانند وسایل بهداشتی را تهیه کنید. آنان احتمالا سپاسگزار خواهند بود که شما اقدامات احتیاطی را انجام ‌می‌دهید و به ایمنی آنها احترام می‌گذارید.
زمان آزمایش دوم را تعیین کنید
اکنون که یک پرواز رزرو شده و مکانی برای اقامت دارید باید زمان یک آزمایش کووید-19دیگر را تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که آزمایش دوم 10 روز یا بیشتر از اولین نتیجه آزمایش مثبت شماست همچنین به مدت زمان اعتبار آزمایش برای ورود به کشور خود توجه کنید.
در صورت امکان، از خدمات در این زمینه استفاده کنید و به نگهبانی اطلاع دهید فردی برای گرفتن آزمایش مراجعه خواهد کرد. به این ترتیب، شخص دیگری را در معرض ویروس قرار نمی‌دهید. اگر این گزینه برای شما در دسترس نیست و با وسیله نقلیه خود سفر می‌کنید، می‌توانید از آزمایش‌های ارائه شده به مسافران استفاده کنید.
یادداشت بردارید و به‌طور مرتب آنها را بررسی کنید
در این دوره موارد زیادی برای پیگیری وجود خواهد داشت. چیزی را به حال خود رها نکنید. توجه داشته باشید، تاریخ و زمان آزمایش، مدت زمان اعتبار آزمایش در کشور خود، زمان‌های خروج از محل اقامت، زمان ورود به پرواز و سایر جزئیات لازم مانند جدول زمانی قطار یا اتوبوس را یادداشت کنید.
هنگامی که در اتاق خود مستقر شدید، برنامه غذایی تنظیم کنید. اگر بودجه شما کم است، سعی کنید وعده‌هایی غذایی خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. از سفارش موارد زیاد که مجبور شوید آنها را دور بریزید و یا در چمدان خود قرار دهید خودداری کنید.

آریا بانو


مواد غذایی و لوازم مورد نیاز را سفارش دهید
پس از تهیه فهرست مواد غذایی، سفارش تحویل کالا بدهید یا از کارمندان محل اقامت بپرسید که آیا می‌توانند در تهیه این موارد به شما کمک کنند یا خیر. اگر سراغ گزینه دوم رفتید، آماده باشید تا سخاوتمندانه انعام دهید.
ویتامین‌ها و مکمل‌ها مانند ویتامین ث، داروهای لازم، دماسنج و منابع آبرسانی را در نظر داشته باشید. ممکن است از نظر ظاهری کاملا خوب باشید اما نمی‌توان گفت که چگونه این نتیجه آزمایش مثبت بر سلامت روان شما تاثیر گذاشته است. توانایی بررسی دمای بدن و مصرف مکمل‌های روزانه می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اگر علائمی را تجربه کردید حتما به آبرسانی بدن توجه کنید.
به دیگری اطلاع دهید
با آزمایش کووید-19 مثبت احتمال این‌که شما استرس و احساس مریضی داشته باشید یا دوری از خانه را تجربه کنید افزایش می‌یابد. شاید شما نخواهید در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کنید که آزمایش شما مثبت شده است اما قطعا باید به یکی از عزیزان معتمد اطلاع دهید که چه خبر است.
کار خوبی برای خودتان انجام دهید
گیر افتادن در اتاقی که حتی در خانه شما نیست و در شرایط استرس‌زا قرار دارد احتمالا تعطیلاتی نخواهد بود که در ذهن داشته‌اید. هنوز هم می‌توانید با کمی تلاش آن را به تجربه بهتری تبدیل کنید. گل‌های تازه یا یک گیاه، یک لیوان خوب برای نوشیدنی صبحانه، خوشبوکننده کوچک یا روغن‌های ضروری سفارش دهید. اگر رایانه شخصی همراه خود دارید بهترین زمان برای تماشای برنامه مورد علاقه شماست. این موارد کوچک می توانند به روشن شدن روزهای شما کمک کرده و احساس کنترل بیشتری به شما بدهند.
به نکات ذیل قبل از سفر توجه کنید
آزمایش مثبت کووید-19 تحت هر شرایطی یک مورد شگفت‌انگیز ناخواسته است و اگر در مسافرت هستید استرس بیشتری به همراه دارد.
قبل از اینکه از خانه خارج شوید حتما برای وقایع غیرمنتظره بودجه در نظر بگیرید. آماده باشید تا هزینه چند شب اضافی و یک آزمایش اضافی کووید-19را پرداخت کنید.
در صورت مثبت بودن آزمایش، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که روزهای بعدی تا حد ممکن به صورت معمول پیش روند.
خونسردی خود را حفظ کنید، فهرست کارهای خود را گام به گام انجام دهید و از خود پشتیبانی کنید و روزهای خوبی را برای خود رقم بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/630768/اگر-هنگام-سفر-به-کووید-19-مبتلا-شدید
بستن   چاپ