آریا بانو
مرگ تلخ کودک 8 ساله در بابلسر
شنبه 2 مرداد 1400 - 20:42:09
آریا بانو - رکنا / مرگ تلخ دختر 8 ساله در بابلسر ابهامات زیادی داشت.
مازندران پنجشنبه 30 تیرماه 1400 بود که انتشار کلیپی دلخراش در فضای مجازی مبنی بر تلاش فردی برای احیای یک کودک خردسال پشت یک خودروی وانت در شهرستان بابلسر خبرساز شد.
این ویدئو فردی را نشان می داد که مشغول عملیات احیای یک کودک خردسال برهنه در پشت وانت است، گویا این کودک پس از خروج از دریا توسط ناجیان غریق به سمت مرکز درمانی رهسپار بود.
پس از پیگیری این موضوع و برسی دیگر تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مشخص شد که احمد امیری، ناجی غریق شهرستان بابلسر، همان فرد حاضر در ویدئو است که طی تماسی صحت و سقم ماجرا را از زبان او جویا شدیم.
احمد امیری از وقوع این اتفاق در روز چهارشنبه مصادف با عید قربان خبر داد و گفت: در گشت ساحلی، پس از نجات کودک خردسال و به دلیل داشتن علائم حیاتی و نبود آمبولانس در محل و همچنین تاخیر آمبولانس 115 اورژانس ناچار به استفاده از خودروی وانت برای نجات جان کودک و انتقال آن به مرکز درمانی شدیم.
امیری با بیان اینکه تمام تلاش ناجیان غریق بر این اصل است که اتفاقی در سواحل نیفتاده و وظیفه ما تنها نجات و خروج غریق از دریاست و رساندن به مرکز درمانی بر عهده آمبولانس است اظهار کرد: دختر بچه 8 ساله علیرغم داشتن نبض پس از انتقال به مرکز درمانی چند ساعتی در کما بود که در نهایت متاسفانه از دنیا رفت.
وی افزود: یکی از مسافران در ساحل که خانم دکتری بود علائم کودک را بررسی کرد و گفت که نبض دارد اما تماس های ما با اورژانس 115 و تاخیر آن ها و گرمای هوا و هجوم مردم و شلوغی سبب این اقدام شد تا بتوانیم با انتقال سریع کودک به مرکز درمانی جان او را نجات دهیم.
امیری در پاسخ به این پرسش که آیا آمبولانس در ساحل مستقر نبوده خاطرنشان کرد: یک آمبولانس هلال احمر در ساحل مستقر بود، اما 10 دقیقه قبل حادثه ای گزارش شد و آمبولانس هلال احمر به آن نقطه مراجعه کرد، در نبود هلال احمر با 115 تماس گرفتیم اما چون اپراتور مرکزی است و حضور آنان زمان بر شد، برای اینکه زمان حیاتی از دست نرود ناچار شدیم با خودروی نجات غریق که متعلق به فرمانداری است دختر بچه را انتقال دهیم که متاسفانه بعد از 12 ساعت کودک فوت کرد.
متاسفانه تماس ها و پیام های مکرر خبرگزاری ایسنا با نقی کریمیان، رییس هیئت نجات غریق استان مازندران، برای پیگیری موضوع و بررسی علل و عوامل این اتفاق به نتیجه نرسید و پاسخی دریافت نشد. گویا عدم پاسخگویی مدیران ارشد استان مازندران و سکوت خبری آنان به ویژه در ماه های اخیر در تمامی سطوح ارشد مدیریت سرایت کرده است.
هرچند تلاش های تحسین برانگیز و متعهدانه ناجی غریق بابلسری شایسته تقدیر است اما از ظواهر و شواهد موجود پیداست که امکانات و تجهیزات و زیرساخت های لازم در سواحل مازندران بسیار اندک و محدود است و این برای استانی که هرساله پذیرای میلیون ها مسافر است جای تامل دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/630718/مرگ-تلخ-کودک-8-ساله-در-بابلسر
بستن   چاپ