آریا بانو
اپلیکیشنی که در هر جایی و در هر فرهنگی، چیزهایی رو تغییر داده
شنبه 2 مرداد 1400 - 19:26:44
آریا بانو - آخرین خبر / فعلاً کاری به این کتاب نداشته باشید و یک لحظه فکر کنید این اپلیکیشن چه تغییرات بزرگی اجتماعی رو رقم زده. می‌شه رفتار آدم‌ها رو به قبل و بعد از اینستاگرام تقسیم کرد و این رفتارها رو عمیقاً مطالعه کرد. از چیدمان کافه‌ها بگیرید تا لباسی که می‌پوشیم. از سبک‌های جدید زندگی سلبریتی‌ها تا اون عکاس حرفه‌‌ای که ماه‌ها در طبیعت می‌مونه تا بتونه یک عکس از حیوانات خاص بگیره.
اون سلبریتی‌های بت‌باز رو هم بگذارید کنار. از نظر من اینستاگرام کار بزرگی که در فرهنگ ایران انجام داد، این بود که "نوشتن" و "فکر کردن" و "اندیشه" رو از گروهی خاص گرفت و امروز اگر شما حرفی برای زدن داشته باشید، احتیاجی به سر خم کردن مقابل غول‌های رسانه‌های کاغذی رو ندارید و می‌تونید حرف‌تون رو بزنید.
می‌تونید بنویسید بدون اینکه ماه‌ها منتظر بمونید فلان شخصی که رسانه رو کنترل می‌کنه، اجازه‌ی چاپ مقاله بهتون بده یا نه. اگر هنری دارید، می‌تونید عرضه‌اش کنید، بدون اینکه به کسی باجی بدید.
خوندن این کتاب از این جهت مهمه که داستان ساخت اپلیکیشنی رو می‌گه که در هر جایی و در هر فرهنگی، چیزهایی رو تغییر داده. این رو هم باید بدونیم تغییرات اجتماعی، چه فرایند زمان‌بری است.
از سازندگان اصلی تا زمانی که facebook، اینستاگرام رو خرید، کتاب "بدون فیلتر" .
برگرفته از اینستاگرام naghde_ketab

http://www.banounews.ir/fa/News/630618/اپلیکیشنی-که-در-هر-جایی-و-در-هر-فرهنگی،-چیزهایی-رو-تغییر-داده
بستن   چاپ