آریا بانو
آموزش براشینگ مو
پنجشنبه 31 تير 1400 - 05:18:08
آریا بانو - انگیزه – آرایش و زیبایی – براشینگ مو در عمل به معنی حالت دادن به موها به وسیله برس و حرارت است. این مدل آرایش مو باعث جذابیت و زیبایی بیشتر موهای شما می‌شود. برای براشینگ کردن انواع موهای بلند و کوتاه نیاز به وسایلی مانند بابلیس، انواع برس، سشوار و… است که با کمک آنها می‌توان به مو حالت داد.
براشینگ موهای بلند
برای براشینگ موهای بلند دو حالت وجود دارد. آیا می‌خواهید نوک موهایتان به بیرون باشد یا دوست دارید به سمت داخل باشد؟ سپس مراحل زیر را دنبال کنید.
بعد از اینکه مدل مو را انتخاب کردید موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. در مرحله اول یک فرق از وسط موهایتان تا پشت سر باز کنید. موهای سمت راست را به سمت شانه جلو بریزد و موهای سمت چپ را جلوی شانه چپ بریزید. از قسمت نوک گوش، پشت مو را به سمت داخل مو وارد کنید. با توجه به مدلی که انتخاب کرده‌اید، مو ها را دور یک برس گرد بزرگ بپیچانید. با فاصله حدود 10 تا 30 سانتی‌متری موهایتان را سشوار کنید و وقتی به نوک مو رسیدید زمان بیشتری سشوار را روی آن نگه دارید. موهای سمت چپ را نیز به همین منوال حالت دهید. هر دسته مو را چندبار براشینگ کنید. مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت، پشت موها است. با دقت موهای پشت را نیز دور برس پیچیده و اقدامات بالا را انجام دهید.

آریا بانو


مدل براشینگ برای موهای کوتاه
برای جلوی موهایتان اول باید مدل مو را انتخاب کنید. براشینگ فرق وسط فرق راست یا فرق چپ یا به صورت براشینگ موی کوتاه (چتری). اینکه فرق وسط باز کنید بستگی به این دارد که چه مدل مویی انتخاب کرده باشید. اگر می‌خواهید فرق وسط باز کنید، بهتر است نوک موها به سمت بیرون باشد. البته بستگی دارد فرم صورتتان چگونه باشد و چه مدلی با فرم صورتتان منطبق است.
جهت سشوار را به گونه‌ای بگیرید که به سمت بیرون باشد. اگر جلوی موهایتان چتری است حتما موها را به سمت داخل را انتخاب کنید و به صورت یک دست و با قوس زیاد دور سشوار بپیچید. اگر جلوی موهایتان متوسط است، به صورت فرق وسط باز کنید و مو ها را با از بالا به سمت بیرون سشوار کنید.

آریا بانو


نحوه ی براشینگ کلاسیک
در ابتدا باید موها را سشوار کشید. بعد از اینکه موها را شستید و به آن نرم کننده زدید، از یک اسپری حجم دهنده مو استفاده کنید. در ادامه، مراحل زیر را دنبال کنید:
موهایتان را قبل از استفاده از برس مو، خشک کنید زیرا استفاده از برس راحت‌تر می‌شود. به جای برس می‌توانید موقع سشوار کشیدن با دستانتان رطوبت موها را از بین ببرید. همچنین می‌توانید وقتی موها را سشوار می‌کشید، سرتان را خم کنید و پایین نگه دارید تا حجم موها از ریشه بیشتر شود. وقتی موها تقریبا کامل خشک شدند، قسمت بالای سر را به شکل V جدا کنید و قسمت پایین مو را به دو نیم تقسیم کنید. قسمت بالای مو و یکی از قسمت‌های پایینی را با کلیپس مو در بالای سر جمع کنید. موهای جلوی سر و کنار سر را به دور برس پیچ بپیچید و به سمت خارج سشوار کنید. بهتر است از برس‌های سرامیکی استفاده کنید زیرا این برس‌ها موقع سشوار کشیدن گرم می‌شوند و مو سریع‌تر حالت می‌گیرد. بعد از اینکه یک قسمت از مو حالت گرفت آن را دور انگشتان تان بپیچید و با کلیپس به سر بچسبانید. قسمت‌های دیگر را به همین منوال سشوار کنید و با کلیپس به سر بزنید. بهتر است برای سشوار کردن بالای سر، از سمت پشت موها، قسمتی را جدا کرده و به همین ترتیب از پشت به سمت جلو هدایت کنید. موها را موقع خشک کردن بالا ببرید تا حجم آن بیشتر شود و پف دار به نظر آید. قبل از خشک کردن وسط و نوک موها، ریشه موها را حتما به خوبی خشک کنید تا وز موها از بین برود. باید قسمتی از مو که جلوی صورت می‌افتد را به سمت بیرون از صورت سشوار کنید. وقتی گیره‌های مو را از سرتان باز نکرده‌اید از اسپری مو استفاده کنید. گیره‌های مو را باز کنید و کف سر را با دستانتان ماساژ دهید اما فر موها را شانه نکشید.
نکاتی در مورد براشینگ مو
برای اینکه فرم صورتتان زیباتر دیده شود، سعی کنید با حالت دهی به مو، شکل صورتتان را به بیضی تبدیل کنید. سعی کنید سشوار را همزمان با برس حرکت دهید و بعد آن را دور کنید و برس را حرکت دهید تا موها سرد شوند. هنگام کار با سشوار حرارت آن را در بالاترین درجه قرار ندهید؛ چرا که حرارت بالا به موهایتان صدمه می‌زند. توجه داشته باشید که هر مدت زمان براشینگ کوتاه‌تر باشد، احتمال آسیب دیدن موهایتان کمتر خواهد بود. بلافاصله بعد از مش، دکلره و رنگ کردن مو، براشینگ نکنید. مو در این شرایط بسیار آسیب پذیر است. برای جلوگیری از هر نوع آسیب به موها باید، فاصله سی سانتی متری سشوار با مو را رعایت کرد. اگر زیاد از براشینگ مو استفاده می‌کنید، استفاده از ماسک‌های مو و سرم مو را فراموش نکنید. قبل از شروع براشینگ، موهای خود را با حرارت متوسط سشوار کمی خشک کنید. برای سرعت بخشیدن به براشینگ، هرگز سر سشوار را به موهای خود نچسبانید. حالت چرخشی برس را تا انتهای موهایتان حفظ کنید تا مو خوش حالت‌تر باشد. برای شروع براشینگ باید موهای سرتان را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. برای براشینگ حرفه‌ای از سشوار قدرتمند و حرفه‌ای استفاده کنید. سر سشوار را کمی با فاصله و زاویه دار روی موها بگیرید. برای براشینگ مو، باید موهایتان کاملا خشک شده باشند. بخش سشوار شده مو را با کلیپس محکم کنید. مواظب آسیب به ناحیه گردن و صورت باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/629568/آموزش-براشینگ-مو
بستن   چاپ