آریا بانو
طرز تهیه باقالی خشکاویج
جمعه 25 تير 1400 - 05:00:46
آریا بانو - باقالی خشکاویچ یک غذای شمالی است که با باقالی تهیه می شود. این غذا مشابه باقلا قاتق است اما آب ندارد و باقالی قبل از این که به مواد اضافه شود، نیم پز می شود. این غذا با وجود سیر و شوید بسیار خوشمزه و خوش بو است و می توان با نان یا در کنار انواع برنج و کته تهیه و سرو نمود. وجود تخم مرغ در این غذا آن را مقوی و مفید می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی خشکاویج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر باقالی مازندرانی (باقالی سبز پوست کنده) 2 لیوان شوید خشک 2 تا 3 قاشق غذا خوری سیر رنده یا له شده 3 حبه کره 30 گرم روغن 2 قاشق غذا خوری تخم مرغ 4 عدد زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم طرز تهیه باقالی خشکاویج مرحله اول در ابتدای کار، باقالی ها را پوست می کنیم. سپس درون یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم تا به جوش آید. وقتی که آب جوشید، باقالی های پوست کنده را به آن اضافه کرده و 3 دقیقه زمان می دهیم تا بپزد. سپس آن ها را آبکش می کنیم. مرحله دوم یک تابه برداشته و کره و روغن را درون آن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا کره ذوب و روغن داغ شود. سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که سیر تفت خورد، باقالی های آبکش شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. مرحله سوم زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم. کمی که تفت خورد، شوید خشک را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها پخته و سفت شود و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

باقالی خشکاویچ یک غذای شمالی است که با باقالی تهیه می شود. این غذا مشابه باقلا قاتق است اما آب ندارد و باقالی قبل از این که به مواد اضافه شود، نیم پز می شود. این غذا با وجود سیر و شوید بسیار خوشمزه و خوش بو است و می توان با نان یا در کنار انواع برنج و کته تهیه و سرو نمود. وجود تخم مرغ در این غذا آن را مقوی و مفید می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی خشکاویج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
باقالی مازندرانی (باقالی سبز پوست کنده)2 لیوان
شوید خشک2 تا 3 قاشق غذا خوری
سیر رنده یا له شده3 حبه
کره30 گرم
روغن2 قاشق غذا خوری
تخم مرغ4 عدد
زردچوبه و نمک و فلفلبه مقدار لازم
طرز تهیه باقالی خشکاویج
مرحله اول
در ابتدای کار، باقالی ها را پوست می کنیم. سپس درون یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم تا به جوش آید. وقتی که آب جوشید، باقالی های پوست کنده را به آن اضافه کرده و 3 دقیقه زمان می دهیم تا بپزد. سپس آن ها را آبکش می کنیم.
مرحله دوم
یک تابه برداشته و کره و روغن را درون آن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا کره ذوب و روغن داغ شود. سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که سیر تفت خورد، باقالی های آبکش شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.
مرحله سوم
زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم. کمی که تفت خورد، شوید خشک را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها پخته و سفت شود و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/624855/طرز-تهیه-باقالی-خشکاویج
بستن   چاپ