آریا بانو
چگونه مادری خونسرد باشیم؟
پنجشنبه 24 تير 1400 - 12:23:42
آریا بانو - آخرین خبر / فرض کنید در حال پختن غذای شب هستید و از گرمای هوا کلافه شده‌اید. خانه را مرتب کرده‌اید که با صدای کودک‌تان که می‌گوید: «مامان مبل‌ها را آبی کرده‌ام»! به خودتان ‌می‌آیید، سرتان را برمی‌گردانید و می‌بینید فرزندتان رنگ آبی روی مبل‌ها ریخته‌ است. خوب معلوم است با دیدن این صحنه منفجر خواهید شد. اما شما به عنوان یک مادر باید خونسردی خود را حفظ کنید. در ادامه چند راهکار برای حفظ آرامش در این لحظات خواهیم داد.
سعی کنید استراحت کنید
برای داشتن آرامش، شما باید استراحت و خواب کافی داشته باشید. می‌دانم مادر بودن از آن مسئولیت‌های تمام وقت است و شب و روز نمی‌شناسد، اما شما باید سعی کنید خواب کافی در روز داشته باشید برای خوابی راحت‌تر می‌توانید قبل از خواب استوقودوس بنوشید.
قبل از بچه‌های خود بیدار شوید
این‌که بتوانید کمی وقت بگذارید تا خود را برای روز آماده کنید، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی، واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌‌تر با مادر بودن خود ارتباط برقرار کنید. کافی است نیم ساعت زودتر از بچه‌های خود بیدار شوید تا خودتان و محیط را برای فرزندان‌تان آماده کنید.
برای خودتان وقت بگذارید
شما باید در طول روز زمانی را برای خودتان اختصاص دهید. منظورم آن زمانی نیست که دارید اسباب بازی‌ها را مرتب می‌کنید یا ایمیل‌های‌تان را جواب می‌دهید. شما احتیاج دارید حداقل 10 دقیقه در روز وقت بگذارید و فقط کاری را که دوست دارید برای خودتان انجام دهید. کتاب بخوانید، فیلم ببینید یا حتی کمی در اینترنت بچرخید. مهم این است که این زمان مختص خودتان باشد.
خانه را مرتب کنید
یک خانه به هم ریخته اغلب به یک ذهن آشفته منجر می‌شود. ما از میزان تأثیر محیط پیرامون بر وضعیت روحی و روانی خود آگاه نیستیم. خانه به هم ریخته آستانه صبر شما را پایین خواهد آورد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم تا حد توانتان اطراف خود را مرتب و تمیز نگه‌دارید.
راهبرد مقابله داشته باشید
شما باید برای لحظات آشفتگی خود، یک راهبرد کنار آمدن داشته‌ باشید. این راهبرد می‌تواند شامل برخی از روش‌های آرام کردن مانند نفس‌های عمیق کشیدن، دور شدن برای یک دقیقه از مکان و خواندن شعر باشد. به مواردی که به آرامش ذهن شما کمک می‌کنند فکر کنید و وقتی واقعاً به هم ریختید، شروع به اجرای آن‌ها کنید.
متوقف شوید و فکر کنید
در لحظه‌ای که حال خوبی ندارید یا کودک‌تان کاری کرده و به هم ریخته‌اید، سعی کنید از هرگونه برخورد هیجانی بپرهیزید. ابتدا عصبانیت خود را کنترل و به نوع برخورد خود فکر کنید می‌توانید چند نفس عمیق بکشید یا کمی آب بخورید.
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار منبع: pinterest

http://www.banounews.ir/fa/News/624290/چگونه-مادری-خونسرد-باشیم؟
بستن   چاپ