آریا بانو
واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهارات اخیر درباره جمعیت 30 سال آینده کشور
چهارشنبه 23 تير 1400 - 03:37:57
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی اظهارات خانم روح‌افزا در مورد جمعیت 30 سال آینده کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.
در پی اظهارات غیرکارشناسی خانم فرشته روح‌افزا که با عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ارائه اطلاعات نادرست در مورد جمعیت 30 سال آینده کشور پرداخته است، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه‌ای صادر کرد.
در متن این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی مصاحبه خانم فرشته روح افزا با رسانه‌ها و ارائه آمار عجیب و غیرکارشناسی در مورد جمعیت کشور در 30 سال آینده، نکات زیر برای تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود:
اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مستقیم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منصوب می‌شوند و مشارالی‌ها نه تنها عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند، بلکه در سال‌های اخیر هیچگونه عضویت و همکاری در دبیرخانه نیز ندارند؛ لذا معرفی ایشان به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تکذیب می‌شود. شایسته است انتساب افراد به مناصب مختلف توسط رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و از سردرگم کردن مخاطبان پرهیز شود.
روند تحولات جمعیتی کشور و رشد کمی و کیفی آن از جمله موضوعات مهم و اساسی برای کشور است که به همت کارشناسان و متخصصان این حوزه مورد بررسی‌های دقیق و جامع صورت گرفته و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ده سال گذشته به صورت تخصصی با همکاری و مشارکت صاحبنظران و دستگاه‌های ذیربط اقدامات خوبی صورت داده است؛ لکن ارائه اطلاعات نادرست و تحلیل‌های نابجا نه تنها باعث کمک در بهبود مسایل این حوزه نیست، بلکه بر مشکلات و مسائل این حوزه می‌افزاید.
پیگیری و تبیین موضوعات اساسی این حوزه مانند اجرایی‌سازی سیاست‌های کلان جمعیتی، سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از مراجع ذیربط از اولویت‌های این حوزه است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اصحاب رسانه انتظار دارد با توجه به اهمیت موضوع، نسبت به تبیین بحث براساس اصول علمی و کارشناسی و با کمک متخصصان این حوزه اقدام نمایند تا نتوان با ارائه مباحث غیرکارشناسی فضای افکار عمومی را مشوش نمود.

http://www.banounews.ir/fa/News/623784/واکنش-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-به-اظهارات-اخیر-درباره-جمعیت-30-سال-آینده-کشور
بستن   چاپ