آریا بانو
«برای یک شب عشق» داستان زندگی مردی منزوی را روایت می‌کند
سه شنبه 22 تير 1400 - 02:45:32
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / نشر افق مجموعه شاهکارهای 5 میلی متری را منتشر می کند برای اینکه مخاطبانش در قالب کتاب‌هایی کوچک با مجموعه‌ای از آثار مدرن و برجسته ادبیات معاصرجهان آشنا شوند و بتوانند این آثار را در کمترین زمان و با هزینه‌ای اندک مطالعه کنند. آثاری که در این مجموعه‌ها آورده می‌شوند، از اصیل‌ترین و پیشروترین آثار ادبی هستند که با سلیقه مخاطبان جدی ادبیات همسو است.
جلد شانزدهم مجموعه شاهکار‌های 5 میلی متری به یکی از آثار امیل زولا، نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی در قرن نوزدهم میلادی و بنیانگذار مکتب ادبی ناتورالیسم با عنوان «برای یک شب عشق» می‌پردازد.
محمود گودرزی ترجمه این اثر را به عهده داشته است. امیل زولا در این اثر داستان زندگی مردی منزوی و رانده شده را روایت می‌کند که به عشقی بعید دچار می‌شود. وی عاشق دختری از طبقه مرفه فرانسه می‌شود؛ دختری که اخلاقی غریب دارد و به ظاهر دست نیافتنی است.
زولا نویسنده‌ای است که بیشترین شهرت ادبی اش را مدیون انتشار بیست جلد رمان به هم پیوسته اش با عنوان «روگن ماکار» است. او در این رمان جامعه فرانسه را در دوران امپراطوری دوم فرانسه توصیف می‌کند. از جمله رمان‌های این مجموعه می‌توان به «ژرمینال»، «آسوموار»، «زمین» و «پول» اشاره کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/623337/«برای-یک-شب-عشق»-داستان-زندگی-مردی-منزوی-را-روایت-می‌کند
بستن   چاپ