آریا بانو
«معلمان»، حلقه اتصال دانش آموزان به قرآن
دوشنبه 21 تير 1400 - 09:49:20
آریا بانو - به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، فعالیت های قرآنی را از مهم ترین برنامه های حوزه پرورشی عنوان کرد و گفت: فعالیت های قرآنی نه تنها در شرایط کرونایی متوقف نشد، بلکه خلاقانه و باشکوه استمرار پیدا کرد و این به همت همه فعالان و همکاران حوزه قرآن در کشور است. همکاران استان خراسان رضوی که یک پای ثابت فعالیت‌های قرآنی کشور هستند، امسال نیز مهربانانه، عاشقانه و خالصانه این میزبانی را پذیرفتند و به بهترین شکل ممکن برگزار کردند.
وی ادامه داد: امسال ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور را برگزار کردیم، پیامدهای موثر و ارزشمند این حرکت قرآنی در سطح کشور بی شمار است.
وی افزود: معلمی که راهبر تربیتی یک مجموعه است و در طول شبانه‌ روز در کلاس های متعددی حضور پیدا می‌کند، آشنایی و انس با قرآن او می‌تواند زمینه انس و آشنایی دانش‌آموزان با قرآن را فراهم کند.
کاظمی گفت: کلاسی که یک معلم قرآن در آن حضور دارد، حتماً رفتار دانش آموزان آن کلاس در تراز قرآن است وبراساس ترازسندتحول بنیادین این معلم می تواند برای دانش‌آموزان ، الگو باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: معلمان به عنوان مراجع اجتماعی در سطح کشور هستند که مورد اعتماد عمومی جامعه قرار دارند، هر چقدر انس و الفت بیشتری با قرآن داشته باشند می‌توانند مرجعیت خودشان را بیشتر حفظ کنند و ارتقا دهند.
وی افزود: ارتقای توانمندی ها و شایستگی‌های معلمان به عنوان راهبران تربیتی از اهدافی است که دنبال می کنیم و از همه مهم تر معرفی چهره ها و معلمان الگو در حوزه قرآن عترت و نماز در سراسر کشور است. معلمان همیشه می توانند الگوسازی و جریان سازی کرده و شوق انگیز باشند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش کاظمی گفت: مسابقات قرآن حلقه اتصال دانش‌آموزان، معلمان و جامعه به قرآن است، ما معتقدیم معلمان می توانند جریان های قرآنی ارزشمندی را در سراسر کشور ایجاد کنند. شکوفایی استعدادها و سرمایه های قرآنی یکی از پیامدهای ارزشمند این مسابقات است و هر ساله بخشی از چهره های ملی و بین المللی قرآنی در سطح کشور متعلق به همین مسابقات قرآن هستند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/623269/«معلمان»،-حلقه-اتصال-دانش-آموزان-به-قرآن
بستن   چاپ