آریا بانو
3 نکته برای انتخاب شال ‌و‌ روسری
دوشنبه 21 تير 1400 - 00:16:09
آریا بانو - خراسان / در نوع پوشش و هماهنگی لباس‌ها با هم باید دقت کنیم؛ چه مدل لباسی با فرم بدن و رنگ پوست ما هماهنگی دارد. در این مطلب می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا روسری مناسب فرم صورت خودتان را پیدا کنید. انتخاب روسری و شال همیشه یکی از چالش‌هایی است که خانم‌ها با آن مواجه هستند. گزینه‌های زیادی وجود دارد که باید در این انتخاب لحاظ شود تا بتوانید یک استایل شیک‌و‌مناسب بسازید.
1- رنگ پوست| خانم‌هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از روسری و شال‌هایی که رنگ خیلی روشن دارند، استفاده نکنند. کرمی، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن از جمله رنگ روسری‌هایی هستند که به تنهایی بی روح هستند و وقتی با پوست روشن شما ترکیب شوند جذابیت شما را کم خواهند کرد اما روسری نارنجی، زرشکی، قهوه‌ای و یشمی را با خیال راحت سر کنید و زیبایی خودتان را به رخ بکشید. اما اگر خانم‌هایی با پوست تیره و برنزه دنبال روسری هستند که روی پوست‌شان بنشیند، هرگز سراغ تناژ کدر مثل دودی، بنفش تیره و قهوه‌ای نباید بروند. چون این روسری‌ها سبب می‌شوند صورت شما بیش از اندازه تیره به نظر برسد.
2- مدل صورت| اگر مدل صورت گردی دارید با تا زدن گوشه‌های روسری از دو طرف، یعنی قسمتی که روی گونه‌های شما می‌افتد، صورت شما گردی خودش را حفظ می‌کند. اما اگر مایلید کمی صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد دو سمت روسری را تا نزنید، به این ترتیب روسری یا شال شما روی گونه‌های‌تان را پوشش می‌دهد و پیشانی و چانه شما کشیدگی را ایجاد می‌کند. اگر مدل صورت شما به طور طبیعی کشیده است یا بدون گونه هستید، اجازه ندهید روسری، صورت شما را پنهان کند. چون باعث می‌شود صورت‌تان بیش از حد لاغر به نظر برسد.
3- طرح روسری| در انتخاب شال و روسری این قانون کلی را در نظر بگیرید که طرح‌های شلوغ و گل‌دار شما را چاق و توپر نشان می‌دهد و طرح‌های تک رنگ شما را لاغرتر نشان می‌دهد. چنان چه صورت استخوانی دارید روسری‌هایی با طرح‌های اشکال هندسی و گل‌دار برای شما انتخاب مناسبی است.
نکته پایانی| روسری‌تان را کاملا مرتب کنید. گره و تای روسری باید تمام مدتی که روی سر شماست منظم باشد، در غیر این صورت هر چقدر هم که روسری شما شیک و گران قیمت باشد، این شلختگی جذابیت شما را می‌گیرد.
برای نوشتن این مطلب از سایت نمناک کمک گرفته‌شده‌است

http://www.banounews.ir/fa/News/622501/3-نکته-برای-انتخاب-شال-‌و‌-روسری
بستن   چاپ