آریا بانو
گوشت قرمز را 48 ساعت در یخچال نگهداری کنید
شنبه 19 تير 1400 - 10:30:57
آریا بانو - ایسنا / رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: گوشت قرمز را باید به مدت 48 ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری کرده و سپس مصرف کرد.
دکتر ابراهیم شکیبا در نشست دست اندرکاران حوزه سلامت استان در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که عمدتاً به وسیله کنه منتقل می شود.
شکیبا عنوان کرد: این بیماری در انسان پس از گزش کنه و یا له کردن آن روی پوست، تماس با پوست و لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و تماس با خون و بافتهای بیمار مبتلا و حتی به صورت تنفسی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه سلاخان، قصابان، کارکنان شاغل در جگرکی ها و کارکنان بهداشتی درمانی در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، گفت: بیماری با شروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی و سپس تظاهرات خونریزی دهنده همراه با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافتهای حیوانات آلوده مشاهده می شود.
شکیبا ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری باید از کشتارهای غیرمجاز جلوگیری شود ونظارت های بهداشتی در زمینه کنترل بیماری باید در سطح استان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه شهروندان باید از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کرده و گوشت را از قصابی های معتبر خریداری کنند، گفت: همچنین در هنگام خرد کردن گوشت و سایر بافتهای دام باید حتما از دستکش استفاده شود.
وی افزود: دامداران نیز باید از وسایل ایمنی فردی شامل کلاه، عینک، ماسک، روپوش، چکمه و دستکش لاستیکی استفاده کرده و از دست زدن به کنه و له کردن آن خودداری کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/621783/گوشت-قرمز-را-48-ساعت-در-یخچال-نگهداری-کنید
بستن   چاپ