آریا بانو
برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در 14 رشته
دوشنبه 14 تير 1400 - 15:40:57
آریا بانو - به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی، درباره نحوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی همچنین ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور برگزار می شود.
وی افزود: بخش دانش آموزی مسابقات در 14 رشته قرآن، عترت و نماز برگزار می شود که سرفصل های کاملاً متنوعی دارد و به نظرم با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، توانستیم سبد متنوعی از فعالیت های قرآنی را متناسب با استعدادهای دانش آموزان مهیا و همچنین رشته هایی را برای توانمند سازی معلمان عزیز سراسر کشور، طراحی کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه دانش آموزی رشته های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام ، انشای نماز، قرائت، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، مداحی و اذان از مهم ترین رشته هایی است که برای دانش آموزان پسر و دختر برگزار کرده ایم. که این مسابقات برای فرهنگیان فقط در 5 رشته برگزار می شود که شامل قرائت، حفظ کل، حفظ 10 جزء، نهج البلاغه و روش تدریس احکام است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین زمینه ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان، مسابقات قرآن، عترت و نماز است. برگزاری مسابقات زمینه ای است تا بتوانیم حس انس و الفت دانش آموزان را در حوزه دین و قرآن پیوند بزنیم و بتوانیم باورها و اعتقادات آن ها را توسعه و تعمیق ببخشیم.
کاظمی افزود: فعالیت های تربیتی قرآنی می تواند به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و ایجاد آرامش روحی و روانی آن ها کمک شایانی داشته باشد و می تواند به سلامت زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همه ابعاد زندگی را ارتقا دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نکته دیگر شکوفاشدن استعدادهای دانش آموزان در عرصه های قرآنی و دینی است و برنامه ریزی های انجام شده متناسب با استعدادهای دانش آموزان، موجب جذب حداکثری دانش آموزان برای حضور در مسابقات قرآن، عترت و نماز است.
میزبانی دو استان خراسان رضوی و سمنان از مسابقات قرآن، عترت و نماز 1400
وی گفت: امسال این مسابقات به میزبانی 2 استان برگزار می شود که در «بخش آوایی» دانش آموزان و فرهنگیان، استان خراسان رضوی، میزبان مسابقات است
کاظمی تصریح کرد: همچنین بخش پژوهشی مسابقات دانش آموزان به میزبانی استان سمنان برگزار می شود و استان سمنان از استان هایی است که زمینه قرآنی در آنجا به خوبی دنبال می شود.
وی ادامه داد: با توجه به زیست بوم جدید و استفاده از فضای مجازی محدودیت هایی ایجاد کرده است، اما همواره تلاش می کنیم تا مسابقات و مسیر مسابقات را زنده نگاه داریم و با وجود همه مشکلات، در بخش های مختلف با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام گرفته، توانستیم این مسابقات را در«بستر فضای مجازی»، به نحو مطلوب و شایسته برگزار کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بزرگ ترین رخداد های فرهنگی در حوزه قرآن، عترت و نماز است که در دو بخش «فرهنگیان» و «دانش آموزان» در همه دوره های تحصیلی و البته بخش «بین الملل» که معمولاً دوسالانه است، برگزار می شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/619737/برگزاری-مسابقات-قرآن،-عترت-و-نماز-دانش‌آموزی-در-14-رشته
بستن   چاپ