آریا بانو
ماجرای گم شدن کوهنورد تهرانی در قله «طلا» چه بود؟
سه شنبه 15 تير 1400 - 12:29:50
آریا بانو - رکنا / اثری از کوهنورد تهرانی در کوههای قله طلا در منطقه پیشوا نیست.
محسن بوربور معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا گفت: 4 روز از گمشدن علی فراهانی که برای کوهنوردی به قله طلا در منطقه ای در نزدیکی شهرستان پیشوا عزیمت کرده بود می گذرد و هیچ ارگانی از دو استان تهران وسمنان مسولیت جستجو و پیدا کردن وی را بر عهده نمی گیرد.

آریا بانو

وی افزود: از زمان دریافت پیام؛ عملیات امداد و جستجو توسط گروههای مردمی که قالبا از اعضای هیات کوهنوردی به سرپرستی ابومحمد حیدری و حسین کلایی و همچنین نیروهای بسیجی و سپاه پیشوا بودند بصورت 24 ساعته اغاز و تاکنون هم ادامه دارد.
بور بور خاطرنشان کرد شرایط جوی و مسیرهای تردد در این منطقه به حدی طاقت فرسا است که بیش از 20 لیتر اب هر نفر در یک عملیات جستجو مصرف میکند ولی بخاطر حس نوع دوستی و نجات جان یک انسان باز هم این گروههای ورزشی ایثارگر ناامید نشده و به کار خود ادامه می دهند.
وی با صراحت گفت: در این بین از مسولان مخابرات، انتظامی و هلال احمر استان های سمنان و تهران انتظار می رفت تا در بدو اعلام این خبر برای نجات جان یک انسان دست بکار میشدند و با بسیج امکانات نقطه یابی خود تا قبل از به بار امدن حادثه ای تلخ، یک خانواده مضطرب و پریشان را تسکین میدادند و این ورزشکار را به آغوش خانواده باز می گرداندند. با این توصیف وبا همت سپاه پیشوا امکاناتی نظیر موتور سیکلت، بی سیم، سلاح و نیروی انسانی و به کمک تیم های کوهنوردی این شهرستان 3 شبانه روز در حال جستجو هستند و در صورت مساعدت هلال احمر یک دستگاه هلی کوپتر امداد اگر اعزام شود این عملیات سریعتر انجام می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/619503/ماجرای-گم-شدن-کوهنورد-تهرانی-در-قله-«طلا»-چه-بود؟
بستن   چاپ