آریا بانو
بزرگداشت سپیده کاشانی با رونمایی از یک کتاب
سه شنبه 15 تير 1400 - 01:07:04
آریا بانو - مهر / انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، امروز و همزمان با گرامیداشت روز قلم، مراسم بزرگداشت و رونمایی از کتاب «سپیده سخن» (گزیده مقالات سپیده کاشانی) را برگزار می‌کند.
در این برنامه که از ساعت 14تا 16 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور دینی و فرهنگی، حجت‎الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اصفهان، میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و عبدالرضا مدرس‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان سخنرانی خواهند کرد. «سرور اعظم باکوچی»، معروف به سپیده کاشانی، در سال 1315 در کاشان، متولد شد.
 وی شاعری خوش‎قریحه، با طبعی لطیف بود که اشعار زیبایی به سبک قدیم و نو سروده است. سپیده کاشانی را می‌توان از اولین بانوان شاعر دانست که نخستین آثار ادبیات مقاومت، پایداری و جهاد و شهادت را در شعر انقلاب به بار نشاند. او به عنوان یک زن مسلمان و انقلابی، قدم به میدان نهاد و در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی شرکت کرد و به تبیین و ترویج معارف اسلامی، ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.

http://www.banounews.ir/fa/News/619202/بزرگداشت-سپیده-کاشانی-با-رونمایی-از-یک-کتاب
بستن   چاپ