آریا بانو
فرهادی زاد: احتمال کسب یک سهمیه دیگر در بانوان وجود دارد
دوشنبه 14 تير 1400 - 15:30:05
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران - معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: این احتمال وجود دارد یک سهمیه دیگر در المپیک به نام بانوان ایران به ثبت برسد هر چند با کسب 11 سهمیه قبلی برای نخستین بار این تعداد بانوی ورزشکار راهی المپیک می شوند و امیدوارم شاهد عملکرد موفق بانوان ایرانی باشیم.

مهین فرهادی زاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: تاکنون در رشته های تیراندازی، دوومیدانی، تکواندو، کاراته، قایقرانی، وزنه برداری و بدمینتون موفق به کسب سهمیه شده ایم و 11 بانوی کشورمان در آوردگاه المپیک باید به مصاف رقبای خود بروند، اما این احتمال وجود دارد که یک سهمیه دیگر نیز به بانوان کشورمان در رشته کاراته اضافه شود و هم اکنون مسوولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته در حال بررسی این موضوع هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه حضور این تعداد بانوی ورزشکار کشورمان در المپیک بی سابقه بوده و تعدد رشته ها نیز نشان داد ورزش بانوان از چه ظرفیت بالایی برخوردار است. بدون شک این حضور و تعدد رشته ها در آینده موجب ارتقای سطح کیفی و کمی ورزش بانوان می شود و امیدوارم در این دوره از بازیها شاهد عملکرد کاروان المپیک به ویژه بانوان ورزشکار کشورمان باشیم.
گفتنی است تاکنون 68 سهمیه برای ورزش ایران به ثبت رسیده که از این تعداد 11 سهمیه به بانوان اختصاص داشته و 57 سهمیه دیگر در رشته های تیمی یا انفرادی آقایان به دست آمده است. 
برچسب‌ها
ورزش زنان مهین فرهادی زاد المپیک توکیو

http://www.banounews.ir/fa/News/619101/فرهادی-زاد--احتمال-کسب-یک-سهمیه-دیگر-در-بانوان-وجود-دارد
بستن   چاپ