آریا بانو
تمارض به کرونا، ترفندی برای تقلب در کنکور
شنبه 12 تير 1400 - 08:53:34
آریا بانو - ایلنا / نماینده سازمان سنجش از شناسایی یک تقلب سازماندهی شده در کنکور 1400 شهرستان خواف خبر داد.
صبح جمعه 11تیرماه 1400 در آزمون رشته علوم تجربی و در حوزه دختران، یک داوطلب کنکور به علت تقلب شناسایی و پس از تحقیقات و بازجویی توسط ستاد حفاظت از کنکور، به مراجع قضایی تحویل داده شد.
جواد رفیعی پور مدیر آموزش و پرورش خواف درباره چگونگی این اتفاق گفت: یکی از داوطلبان دختر در لحظات آغازین کنکور رشته تجربی با سرفه های متعدد و تمارض به کرونا مراقبین حوزه را متقاعد کرد که برای حفاظت از سلامت سایر شرکت کنندگان وی را در اتاقی جداگانه جای دهند.
نماینده سازمان سنجش در شهرستان خواف افزود: پس از جدا کردن این داوطلب، رفتار وی تحت نظارت نامحسوس مراقبان و تیم حفاظت قرار گرفته و مشخص شد که این شرکت کننده با استفاده از گوشی همراه و هدفون در تماس با افرادی خارج از حوزه در حال تقلب است.
رفیعی پور در خصوص نتایج تحقیقات گفت: تمام تلاش تیم برگزاری کنکور این است که حقی از هیچ داوطلبی ضایع نشده و با تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد این داوطلب با ترفند تمارض به بیماری و جاسازی گوشی و هندزفری و همچنین همکاری عده ای بیرون از مجموعه توانست اقدام به این تقلب سازماندهی شده کرده ولی با هوشیاری تیم حفاظت از کنکور شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/617661/تمارض-به-کرونا،-ترفندی-برای-تقلب-در-کنکور
بستن   چاپ