آریا بانو
موی نوزادان حاوی مقادیری طلا است
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 04:34:31
آریا بانو - سیناپرس /در بسیاری از فرهنگ ها این باور وجود دارد که موی نوزادان ارزشمند بوده و حاوی طلا است. این موضوع اگرچه به نظر خرافی می رسد اما باید اعلام کنیم مطالعات پژوهشگران آن را تائید کرده و در حقیقت موی نوزادان حاوی مقادیری طلا است.
 ممکن است شما هم از مادربزرگ های خود شنیده باشید که می گفتند موی نوزادان حاوی مقادیری از طلا است. به طور کلی در فرهنگ های سنتی به موی نوزادان و به طور خاص اولین اصلاح سر نوزاد توجه زیادی شده و در برخی موارد، پدر و مادر کودک به اندازه وزن موی سر وی که برای نخستین بار تراشیده می شد، طلا بین فقرا پخش می کردند.
ممکن است در نگاه نخست این تصور به وجود بیاید که باور فوق الذکر، خرافی بوده و حقیقت ندارد. پژوهش های دانشمندان اما نشان می دهد در این زمینه حق با مادربزرگ ها بوده و موی نوزادان حاوی این فلز قیمتی است. به گزارش سیناپرس؛ در توضیح این پدیده باید اعلام کرد از آنجا که طلا، فلزی غیرفعال است ، به صورت نانوذرات در آب دریاها و خاک وجود دارد. گیاهان و حیوانات در طول زندگی خود مقداری از این نانو ذرات طلا را جذب می کنند ، بنابراین آنها در قالب زنجیره غذایی، این فلز را به ما منتقل می کنند.
در اینجا ذکر دو نکته، الزامی است:
نخست این که در بدن همه موجودات از جمله انسان، طلا وجود داشته و از سوی دیگر این مقدار طلا بسیار اندک بوده و شاید در یک انسان بالغ حدود 2 میلی گرم شود.
از سوی دیگر این فلز و سایر عناصر در بدن ما چرخه ای طبیعی داشته و وارد و خارج می شوند. در واقع بدن انسان با دقت زیادی غلظت فلزات فعال بیولوژیکی مانند روی و مس را تنظیم کرده و مازاد آن را از طریق پوست و مو از بین می برد. طلا اگرچه بی ضرر است اما به همان ترتیب دفع می شود.
این مساله در نوزادان چه شرایطی دارد؟
در حقیقت بررسی های انجام شده نشان می دهد موی نوزادان به نسبت افراد بالغ دارای طلای بیشتری بوده و به طور خاص نوزادان زیر سه ماه طلای بیشتری در موهایشان دارند . به گزارش سیناپرس؛ این مساله از نحوه تغذیه آن ها با شیر مادر ناشی می شود و اندازه گیری های انجام شده نشان می دهد میزان طلای موجود در موی نوزادان می تواند حتی به اندازه دو برابر میانگین غلظت طلا در پوسته زمین برسد.
به گزارش سیناپرس؛ این طلای موجود در موی نوزادان قابل استخراج نبوده و در صورت امکان پذیر بودن آن نیز، هزینه استخراج ان از ارزش خود طلا بیشتر می شود. پس با خیال راحت موی سر خود و فرزندانتان را اصلاح کرده و اجازه دهید به طبیعت بازگردد.

http://www.banounews.ir/fa/News/609321/موی-نوزادان-حاوی-مقادیری-طلا-است
بستن   چاپ