آریا بانو
طرز تهیه ژل اسلایم شفاف در خانه با روشی ساده
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 11:20:42
آریا بانو - اسلایم یک وسیله سرگرم کننده نسل نو است که از آن برای آرامش اعصاب و تمرکز استفاده میشود. برخی از افراد ترجیح میدهند تا آن را خریداری کنند اما لذت استفاده از آن زمانی نمایان میشود که خودتان آن را بسازید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از اسلایمی که خودتان ساخته اید لذت ببرید. اسلایم شفاف (clear slime) یکی از انواع اسلایم است که ویژگی بارز آن شفافیت و زیبایی فوق العاده آن است. اسلایم های شفاف از جمله اسلایم های پایه به حساب می آیند که با اضافه کردن مواد گوناگون به آن، سایر اسلایم ها تولید می شود. در ادامه این مطلب طریقه ساخت اسلایم شفاف آموزش میدهیم، با ما همراه باشید.
آموزش ساخت اسلایم شفاف
مواد لازم:
چسب مایع شفاف: 1/4 فنجان پودر بوراکس: نصف قاشق چای خوری آب: 3/4 فنجان روش تهیه ژل شفاف اسلایم:
ابتدا چسب را در ظرف بریزید، بعد نصف قاشق چای خوری پودر بوراکس و 4/3 فنجان آب را در ظرف دیگری ریخته و کاملا با هم مخلوط کنید. حال چسب را هم بزنید و کم کم مخلوط آب و بوراکس را به آن اضافه کنید. تا زمانی که حس می کنید اسلایم شما همچنان چسبنده است کمی از مخلوط را داخل آن بریزید و به خوبی بهم بزنید. وقتی که خمیر اسلایم کمی خود را گرفت و به دست نچسبید آن را از ظرف در آورید و به خوبی با دست ورز بدهید. اگر بخواهید می توانید در این مرحله به خمیر اسلایم خود مقداری اکلیل اضافه کنید و به خوبی آن را ورز بدهید. خمیر اسلایم را به مدت 3 روز در یک ظرف در بسته قرار دهید. سپس خواهید دید که ژل اسلایم دست ساز شما آماده است. می توانید آن را از ظرف در آورید و ببینید که کاملا شفاف و یک دست شده است. اکنون می توانید با خمیر اسلایم دست ساز خودتان بازی کنید و آن را به شکل های مختلفی در آورید.

آریا بانو


روش نگهداری از اسلایم شفاف
از رسیدن هوا به اسلایم در زمانی که با آن بازی نمی کنید جلوگیری کنید.
قبل و بعد از بازی با اسلایم دست هایتان را بشویید.
اسلایم را در هوای گرم نگهداری نکنید. هوای خشک و خنک (مانند درون یخچال) بهترین محل برای نگهداری از اسلایم است.
با دست مرطوب و بر روی سطح تمیز با اسلایم بازی کنید.
دقت داشته باشید که اسلایم برای کودکان زیر 3 سال خطر دارد.
سخن آخر
اسلایم نوعی ژله بر پایه پلیمرهای بهداشتی است که به خاطر حالت روان و انعطاف پذیری که دارد با فشردن آن استرس شما تخلیه می شود و از صداهایی که از حبس شدن هوا در بین لایه های آن ایجاد می شود لذت می برید. اسلایم ها انواع گوناگونی دارند که واتر اسلایم و آیسی اسلایم از جمله پرطرفدارترین آنهاست.
امیدواریم استفاده کافی را از این آموزش کرده باشید و رضایت شما را جلب کرده باشیم. اگر درباره آموزش ساخت اسلایم شفاف سوال یا نظری دارید حتما در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید روش ساخت اسلایم خامه ای با 3 روش ساده بدون بوراکس را نیز در انگیزه بخوانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/607477/طرز-تهیه-ژل-اسلایم-شفاف-در-خانه-با-روشی-ساده
بستن   چاپ