آریا بانو
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم خبر داد: اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی قم
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 10:49:02
وزارت رفاه
آریا بانو - مجوز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در آیینی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: راه اندازی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی از مصوبات شورای عالی اشتغال کشور است و این شورا در چهل و سومین جلسه در سال 1390 ، به استناد بند 37 امور اقتصادی سند چشم انداز بیست ساله کشور ، ماده 4 و 22 برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور ،اقدام به تصویب تاسیس مراکز مشاوره کارآفرینی در کشور کرده است .
کاویانی تقویت اکوسیستم های منطقه ای و توسعه فعالیت های کارآفرینانه، ایجاد بستر لازم برای هدایت کسب و کارهای نوپا، افزایش ضریب موفقیت کسب وکارهای نوپا، هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت‌های کارآفرینانه، کمک به بهبود فضای کسب و کار، شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور برای گروه های مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه را از اهداف تاسیس مراکز مشاوره کارآفرینی برشمرد .
وی افزود: در استان قم نیز از سال 1394 هیئت فنی این مراکز متشکل از کارشناسان اداره کل ، رئیس و دبیر کانون کارآفرینی استان ، رئیس مرکز رشد دانشگاه قم ، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم ، رئیس صندوق کارآفرینی امید و یک حقوقدان با معرفی پارک علم و فناوری تشکیل شد که وظیفه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت آنها را برعهده دارند .
کاویانی ادامه داد: تا کنون 32 جلسه هیات فنی برگزار شده و هم اکنون جهاد دانشگاهی واحد استان قم به عنوان هشتمین مرکز تخصصی در حوزه های مختلف کارآفرینی مجوز مرکز مشاوره کارآفرینی را دریافت کرده و مجوز یک مرکز نیز در حال صدور است .
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این نشست گفت: باید محدوده فعالیت هایی که می توانیم به صورت مشترک انجام دهیم را مشخص کنیم تا با همکاری منسجم بتوانیم به ایجاد شغل کمک کنیم .
محمد حیدری با بیان این که برای ایجاد شغل آموزش کافی نیست ، گفت: ایجاد بازار و سرمایه گذاری از دیگر ارکان توسعه اشتغال است، در حالی که این دو مقوله از چشم مسئولین دور مانده است .
وی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی می توانیم با توسعه مراکز و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم در دو بعد ارائه خدمت و ایجاد اشتغال در آن مراکز، مفید واقع شویم .
حیدری بر لزوم به اشتراک گذاری منابع دو دستگاه تاکید کرد و گفت: با به اشتراک گذاشتن منابع و هم افزایی بین دو دستگاه می توان خدمات بهتری به مردم ارائه داد و در اجرای رسالت های دستگاه موفق عمل کرد .
26 خرداد 1400 09:45
کد خبر : 240,938
کلیدواژه ها: مشاغل خانگی,جهاد دانشگاهی,مصطفی کاویانی,مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم,مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی
نظرات بینندگان

http://www.banounews.ir/fa/News/607447/مدیر-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-قم-خبر-داد--اعطای-مجوز-فعالیت-مرکز-مشاوره-و-خدمات-کارآفرینی-جهاددانشگاهی-قم
بستن   چاپ