آریا بانو
راز و رمز زرشکی شدن مربای به چیست؟
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 6:15:11 AM
آریا بانو - طبع به و خواص عالی آن، مناسب مربا شدن در فصل پاییز و زمستان می باشد. اما در طرز تهیه مربای به، اگر ترفندهایی مخصوص رعایت شوند، مربای به بسیار خوش رنگ و قرمز خواهد شد. در این مطلب قصد داریم این نکات را که هر سرآشپزی به شما نخواهد گفت را با شما در میان بگذاریم؛ با ما همراه باشید.
روش زرشکی شدن مربای به
اولین و مهم ترین نکته این است: برای خوشرنگ تر شدن مربا می توانید آن را داخل قابلمه مسی بپزید. برعکس سایر مرباها، هنگام تهیه مربای به باید درب ظرف کاملا بسته باشد. این موضوع برای قرمز شدن مربای به بسیار اهمیت دارد، بنابراین حتما آن را در نظر بگیرید. مربا نباید حاوی به های لکه دار باشد؛ این لکه ها باعث خراب کردن رنگ نهایی می شوند. قسمت هسته و سفت داخلی نباید وارد مربا شود. کرک های به را کاملا جدا کنید. یکی دیگر از مهم ترین نکات: مربا را در انتها با شعله کم به مدت 15 دقیقه دم بگذارید. قابلمه مسی مربا را شب تا صبح کناری بگذارید تا خوب خنک شود و سپس به شیشه های مربا منتقل کنید. یک علت سیاه شدن مربای به می‌تواند بستن در شیشه هنگامی که هنوز مربا داغ است باشد. از اضافه کردن زعفران و سایر ادویه ها خودداری کنید.

آریا بانو


بیشتر بدانید: طرز تهیه مربای به خوشرنگ
مهم ترین خواص به چیست؟
سطح بالای آنتی اکسیدان‌هایی همچون فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.
به سرشار از فیبر غذایی است و سطح بالای آن به معنای بهبود سیستم رودی معده‌ای است. با بهبود سیستم گوارش می‌توان انرژی بیشتری کسب کرد و وزن اضافی را کم نمود.
سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در به برای حفظ سلامت پوست و جوانی آن بسیار ارزشمند است.
به غنی از آهن، مس و روی است. این مواد معدنی به همراه سایر عناصر، برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری هستند. زمانی که تولید گلبول‌های قرمز خون بالاست، جریان آن نیز در اطراف بدن بیشتر می‌شود. این موضوع بدین معناست که اکسیژن در سرتاسر بدن حمل می‌شود. همین امر موجب می‌گردد جریان خون به پوست و پوست سر افزایش پیدا کند.
به معمولا به خاطر توانایی آن برای کنترل واکنش‌های آلرژیک مورد تحسین افراد قرار می‌گیرد. زمانی که این ماده به صورت ژل بر روی پوست اعمال می‌شود می‌تواند درماتیت آتوپیک و سایر شرایط پوستی مشابه را بهتر کند. سطح بالای ویتامین c. در این ماده می‌تواند به کنترل التهاب و بهبود سلامت و ظاهر پوست کمک کند.
پتاسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در بدن انسان است، زیرا برای حفظ تعادل فشار خون و تسهیل انتقال مایعات در سلول‌های بدن ضروری است. پتاسیم می‌تواند رگ‌های خونی و شریان‌ها را شل کند و از فشار وارد شده به سیستم قلبی عروقی بکاهد. همین امر باعث می‌شود خطر توسعه شرایطی همچون آترواسکلروزیس کاهش پیدا کند. در چنین شرایط خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته کمتر می‌شود.
سخن آخر
شما چه روش های دیگری برای زرشکی شدن مربای به سراغ دارید؟ تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید.
همچنین پیشنهاد می کنیم طرز تهیه مارمالاد به خانگی ساده و با سیب بسیار خوشمزه را نیز در انگیزه بخوانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/606595/راز-و-رمز-زرشکی-شدن-مربای-به-چیست؟
بستن   چاپ