آریا بانو
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه: 2500 بیکارِ کرمانشاهی برای حضور در بازار کار آماده می‌شوند
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 12:37:14
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای آموزش 2500 نفر از بیکاران استان برای جذب در واحدهای در حال احداث پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یاور محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث واحدهای پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان، اظهار کرد: در راستای توانمند کردن نیروهای بومی برای بکارگیری در این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری، آموزش نیروهای موردنیاز با همکاری وزارت نفت در دستور کار مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گرفته که توافق نامه اولیه آن را هم برای تأیید نهایی به وزارت نفت فرستاده ایم .
یاور محمدی ادامه داد: در صورت تایید توافقنامه و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت نفت، نسبت به تجهیز کارگاه های بخش دولتی و خصوصی و حتی شرکت های مرتبط برای شروع آموزش این نیروها اقدام خواهد شد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تخصصی بودن کار، طولانی بودن آموزش ها و محدودیت پذیرش، گفت: در صورت تأیید توافقنامه از سوی وزارت نفت، کمیته ای برای جذب افراد جویای کار برای ثبت نام افراد دارای اولویت در دوره های آموزشی فعال خواهد شد .
وی با بیان این که ثبت نام از متقاضیان قطعاً با اولویت افراد بومی و نیز افراد دارای تخصص انجام خواهد شد، گفت: تلاش می شود تا در جذب نیروها شاخص هایی مد نظر قرار گیرد تا از افراد با پشتکار بالا و توانمند برای شرکت در دوره های آموزشی استفاده شود .
یاور محمدی ادامه داد: متقاضیان در رشته های برق صنعتی، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق، جوش آرگون و کُد، نصب ماشین آلات مکانیکی و صنعتی آموزش خواهند دید .
وی اضافه کرد: استفاده از نیروهای غیربومی در پروژه های بزرگ استان در گذشته باعث گلایه‌مندی مردم و نمایندگان مجلس شده بود، لذا برنامه ریزی کرده ایم تا با توجه به در دست احداث بودن واحدهای پتروشیمی و نفت و گاز در استان، نسبت به آموزش افراد بومی حایز شرایط برای بکار گرفته شدن در این پروژه ها با همکاری وزارت نفت اقدام کنیم .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
24 خرداد 1400 12:01
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 240,817
کلیدواژه ها: یاور محمدی,آموزش های مهارتی صنایع پتروشیمی و نفت و گاز در کرمانشاه
نظرات بینندگان

http://www.banounews.ir/fa/News/606130/مدیرکل-آموزش-فنی-و-حرفه-ای-کرمانشاه--2500-بیکارِ-کرمانشاهی-برای-حضور-در-بازار-کار-آماده-می‌شوند
بستن   چاپ