آریا بانو
طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 00:32:05
آریا بانو - چی شی/ کوکو سبزی با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.
مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
سینه مرغ1 تکه
تخم مرغ5 عدد
سبزی کوکویی1 کیلوگرم
مغز گردو2 قاشق غذاخوری
زرشک1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
دستور پخت کوکو سبزی با مرغ
مرحله اول
برای تهیه کوکو سبزی با مرغ مجلسی ابتدا سینه مرغ را به صورت رشته های باریک برش می زنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.
مرحله دوم
حالا پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.
مرحله سوم
در این مرحله سبزی کوکویی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبزی کمی سرخ شود. هر چقدر سبزی کوکویی را بیشتر سرخ کنیم، در پایان رنگ کوکو تیره تر خواهد شد.
مرحله چهارم
پس از اینکه سبزی کوکویی سرخ شد، آنرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه می شکنیم و نطفه های تخم مرغ ها را جدا می کنیم و درو می ریزیم.
مرحله پنجم
در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه تخم مرغ ها به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، نصف سبزی کوکویی را کف تابه به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه زرشک و مغز گردو را روی سبزی کوکویی پخش می کنیم.
مرحله هفتم
حالا باقیمانده سبزی کوکویی را روی زرشک و گردو می ریزیم و آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به شکل دلخواه روی سبزی کوکویی قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا داخل کوکو فرو روند. 
مرحله هشتم
حالا باید اجازه دهیم تا کوکو به طور کامل سرخ شود و خودش را بگیرد، سپس به آرامی آنرا بر می گردانیم و صبر می کنیم تا سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود. در پایان کوکو را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/605023/طرز-تهیه-کوکو-سبزی-با-مرغ
بستن   چاپ