آریا بانو
بازی با عراق حساس‌تر از بحرین است
جمعه 21 خرداد 1400 - 01:10:39
آریا بانو - مهر / دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط این تیم گفت: قبل از اینکه به بحرین بیاییم فشار زیادی روی دوش تیم بود اما خوشبختانه حالا شرایط فرق کرده است.
علیرضا بیرانوند که در دور برگشت رقابت‌های گروه C انتخابی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بار دیگر به عنوان دروازه بان اصلی در چارچوب حضور دارد درباره شرایط ملی پوشان در بحرین گفت: خدا را شکر شرایط خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم در بازی فردا مقابل کامبوج هم به برتری برسیم. پس از آن به بازی آخر خواهیم رسید که باز هم دنبال پیروزی هستیم.
وی درباره پیروزی قاطعانه سه بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین افزود: وقتی می‌خواستیم به بحرین بیاییم فشار زیادی روی دوش تیم ملی بود اما خوشبختانه حالا شرایط با توجه به نتایجی که گرفتیم فرق می‌کند.
بیرانوند ادامه داد: واقعاً استرس زیادی روی تیم بود. الان خیلی خوشحالیم دو بازی قبلی را بردیم، به جدول گروه‌های دیگر هم نگاه نمی‌کنیم تا ببینیم چه نتایجی رقم می‌خورد.
وی درباره شرایط اردوی تیم ملی ایران تاکید کرد: انرژی که بازیکنان و کادر فنی به خصوص آقای وحید هاشمیان و کریم باقری دارند خیلی به تیم کمک می‌کند. باید از فدراسیون هم ممنون باشم که هر آنچه بازیکنان تیم خواستند را آقای عزیزی خادم انجام داد.
بیرانوند درباره دیدار حساس تیم ملی ایران مقابل عراق اظهار داشت: این دیدار همیشه سخت بوده، تا جایی که یادم می‌آید و من در تیم ملی بودم یک بار در دیدار تدارکاتی قبل از شروع جام ملت‌های 2015 آسیا آنها را بردیم، خودم هم در آن بازی بودم پس از آن نتیجه برد نداشتیم فکر کنم 10 سال است عراق را در بازی رسمی نبردیم. امیدوارم این اتفاق در بحرین رقم بخورد.
او درباره شرایط بازیکنان تیم ملی ایران تصریح کرد: نسل جدید بازیکنان تیم ملی در بهترین تیم‌های باشگاهی اروپا بازی می‌کنند. برد فوق العاده مقابل بحرین برای این بازیکنان آسان است. حالا نشان دادیم در کشورهای عربی می‌توانیم بدون استرس برنده شویم. بازی یک بر یک با بحرین در زمان مربیگری آقای کی روش را چند روز قبل دیدیم. در آن دیدار مجتبی جباری توانست در دقیقه 95 گل تساوی به بحرین را بزند البته در بازی برگشت آنها را بردیم. می‌خواهم بگویم بردن بحرین برای تیم ملی اتفاق خوبی بود و این موضوع مهمی است.
بیرانوند در مورد انگیزه بردن این تیم در منامه یادآور شد: وقتی در بازی رفت با بحرین هنگام خواندن سرود تیم ملی به آن بی احترامی شد خیلی ناراحت شدیم.
بیرانوند از جلسه احساسی بازیکنان تیم ملی پرده برداشت و گفت: دو روز قبل از بازی با بحرین جلسه‌ای بود که احساساتی شدیم. در آن جلسه همه بازیکنان تیم از باخت در دور رفت ناراحت بودند. وحید امیری در جلسه گفت شاید واقعاً زورمان در برخی مسائل بیرون از زمین نمی‌رسد که حالا ما باید در داخل چمن آن را جبران کنیم. سردار هم به درستی گفت که کسانی که به سرود تیم ملی بی احترامی کردند را هرگز نمی‌توان فراموش کرد.
وی درباره دیدار کامبوج نیز صحبت کرد و گفت: به هر حال شرایط کامبوج به گونه‌ای است که احتمالاً در گروه تیم آخر شود و با توجه به قوانین جدید امتیاز این دیدار و نتیجه‌ای که در آن رقم می‌خورد لحاظ نشود با این حال یک دیدار رسمی است که نتیجه آن در خاطر افراد باقی می‌ماند. امیدوارم انرژی خود را برای بازی با عراق حفظ کنیم.
بیرانوند راجع به دیدار آخر تیم ملی ایران مقابل عراق در مرحله گروهی انتخابی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تصریح کرد: آخرین بازی که با آنها انجام دادیم باختیم و یادم می‌آید مردم عراق خیلی خوشحال شدند بازی با عراق بسیار حساس است و به نظرم حساسیت آن دو برابر بازی با بحرین است. قطعاً در صورت بردن عراق مردم ایران دو برابر خوشحال‌تر از زمانی خواهند شد که بحرین را با سه گل شکست دادیم.
بیرانوند درباره پیچیده شدن جدول گروه C قبل از شروع دور برگشت بازی‌ها افزود: مقصر خودمان بودیم. کار را برای خودمان سخت کردیم، خودمان دو بازی مقابل عراق و بحرین را در دور رفت از دست دادیم و بیهوده مردم ایران را نگران کردیم. بازیکنان فعلی تیم ملی ستاره‌های تیم‌های اروپایی شأن هستند و به نظرم جایگاه ایران نباید اینجا باشد.
وی درباره احتمال صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر گفت: وقتی در جزیره کیش به اردو رفته بودیم آقایی به ما گفت که پس از بحرین و صعود از گروه باید جشن بگیریم، گفتم چرا باید جشن بگیریم؟ این مرحله برای ایران همیشه آسان بوده ان شاءالله جشن را زمان صعود به جام جهانی برگزار می‌کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/604000/بازی-با-عراق-حساس‌تر-از-بحرین-است
بستن   چاپ