آریا بانو
دولت سیزدهم مطالبات زنان را سیاسی نکند/لزوم پرهیزکاندیداها از رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه
شنبه 15 خرداد 1400 - 05:30:00
ایسنا - زنان
آریا بانو - نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران، با اشاره به وعده‌های نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هردولتی که بر سر کار آید باید به مسائل و مطالبات زنان نگاه ملی و فراجناحی داشته باشد چراکه مطالبات و حقوق زنان نباید سیاسی شود.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامی داشت ایام ١٤ و ١٥ خرداد، سر آغاز نهضت امام خمینی (ره) و تسلیت سالروز رحلت ایشان، با بیان اینکه کاندیداها باید برنامه‌های مدون خود در حوزه حقوق زنان را مطرح کنند، اظهار کرد: شعارها باید منطبق با عقل و منابع و ظرفیت‌های کشور باشند و همچنین باید کاندیداها تامین منابع مالی مرتبط با وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی را شفاف بیان و از کلی گویی و رفتارهای پوپولیستی پرهیز کنند.
وی ادامه داد: وعده‌هایی که داده می شود باید قابلیت اجرا داشته باشند نه اینکه به صرف ایام انتخابات و کسب رای به هر قیمتی باشد چراکه در منطق دینی، اسلامی و سیره و شیوه ی رفتار حکومتی امام علی(ع) هدف، وسیله را توجیه نمی کند و در پیش گرفتن سیاستهای ماکیاولیستی در نهایت منجر به نا امیدی و سرخوردگی جامعه خواهد شد.
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، افزود: حضور زنان در مناصب مدیریتی دولت سیزدهم باید به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی باشد. در دو دولت گذشته گام‌های خوبی برای انتصاب زنان شایسته برداشته شد و در حال حاضر زنان شایسته‌ و توانمندی داریم که باید از ظرفیت آنها در دولت‌ بعدی استفاده شود تا در هنگام تغییر دولت‌ها آسیبی به جامعه زنان وارد نشود.
وی در ادامه با اشاره به وعده یکی از نامزدهای انتخابات مبنی بر پرداخت حقوق به زنان خانه دار گفت: باید توضیح، تفسیر، نحوه پرداخت و منابع مالی این حقوق مشخص شود. در غیر این صورت وعده‌های این چنینی انتظارات و توقعاتی ایجاد می‌کند که در نهایت نیز عملیاتی نخواهد شد.
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران معتقد است که شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری باید تخصصی، برنامه ریزی شده و مطابق با ردیف بودجه مشخص کشور و باذکر منابع مالی باشد و طرح‌ها باید به دور از شعار زدگی و با پرهیز از رفتار های پوپولیستی و بدون عوام فریبی مطرح شوند.
ذوالقدر در پایان گفت: اگر می‌خواهیم چشم‌اندازهای اسناد بالادستی زودتر محقق شوند باید از ظرفیت زنان موفق در پست‌های مدیریتی دولت سیزدهم استفاده کنیم. قطعا حضور زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در دوران‌های مختلف، از آغاز نهضت امام خمینی(ره)، ٨ سال دفاع مقدس و تاکنون در عرصه‌های علمی، ورزشی، پزشکی و ... افتخار آفرینی کردند، به سازندگی و رسیدن به جامعه ایده‌آل کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/600586/دولت-سیزدهم-مطالبات-زنان-را-سیاسی-نکند-لزوم-پرهیزکاندیداها-از-رفتارهای-پوپولیستی-و-عوام‌فریبانه
بستن   چاپ