آریا بانو
طرز تهیه کیک توت سفید
جمعه 7 خرداد 1400 - 05:22:27
آریا بانو - حتما شما نیز آن درخت های توت در مسیر پیاده رو که برایمان وسوسه انگیز بودند، را به خاطر دارید. در گرمای سوزان تابستان، خوردن توت های سفید در میان خانواده و دوستان کودکی لذت وصف ناپذیری داشت. خبر خوش اینکه امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک با توت سفید خوشمزه، آشنا کنیم. این میوه تابستانی و شیرین، علاوه بر طعم لذیذش ، خواص شگفت انگیزی برای سلامتیتان دارد. توت سفید علاوه بر پاکسازی کبد، موجب تصفیه خون شده و انرژی لازم را برای بدن تامین میکند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت سفید در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم کیک توت سفید تخم مرغ چهار عدد آرد سفید دو لیوان شکر یک لیوان روغن مایع نصف لیوان توت سفید سه چهارم لیوان شیر پنج قاشق غذاخوری بکینگ پودر دو قاشق چایخوری وانیل یک چهارم قاشق چایخوری طرز تهیه کیک توت سفید مرحله اول برای تهیه کیک خوشمزه با توت سفید در مرحله اول ابتدا میبایست، توت ها را به شکل پوره درآورید. برای این کار، ساقه سبز رنگ توت را به کمک چاقو جدا نموده و به آن پنج قاشق شیر (دمای محیط) افزوده و آن را در داخل مخلوط کن بریزید. مرحله دوم پس از چند پالس، هنگامی که توتها به شکل پوره درآمدند، آن را از مخلوط کن بیرون آورده و در ظرفی مخصوص بریزید. تخم مرغ ها را شکسته و آن را درون کاسهای بریزید. سپس به کمک یک همزن برقی، مایه را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. مرحله سوم و به تدریج شکر و وانیل را به آن اضافه نمایید. پس از حدود 5 دقیقه، که مایه خوب با یکدیگر ترکیب شد و تخم مرغ ها کشدار و حجیم گشتند، روغن مایع را به آن افزوده و مجددا 2 دور آن را با همزن هم بزنید. مایه توت و شیر را به کاسه تخم مرغ بیافزایید. مرحله چهارم یک دور با همزن آن را با یکدیگر ترکیب نمایید. در ظرفی جدا، آرد و بکینگ پودر را دو یا سه مرتبه الک کرده تا ذرات آن سبک شده و گلوله گلوله نگردد. سپس آن را در سه مرحله در مایه کیک ریخته و به کمک یک لیسک آن را خوب هم بزنید. مرحله پنجم در این مرحله، قالب کیک را با مقداری روغن جامد و یا کره چرب نموده، روی آن آرد بپاشید تا هنگام خارج کردن کیک به مشکل نخورید. سپس مایه را به دقت درون آن بریزید. درصورت تمایل میتوانید مقداری توت سالم و کامل را میان مواد کیک بگذارید. مرحله ششم درنهایت قالب را در طبقه میانی فر از قبل گرم شده، با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. در مرحله آخر، پس از 40 الی 45 دقیقه، قالب را از فر بیرون بیاورید. مقداری شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب نموده (روی حرارت کتری قرار دهید تا آب شود). مرحله هفتم سپس یک قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید. در ادامه شکلات سفید را به شکل نواری یا هر شکل دلخواه دیگر روی کیک ریخته و آن را تزئین نمایید. کیک توت سفید شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل کنید.

حتما شما نیز آن درخت های توت در مسیر پیاده رو که برایمان وسوسه انگیز بودند، را به خاطر دارید. در گرمای سوزان تابستان، خوردن توت های سفید در میان خانواده و دوستان کودکی لذت وصف ناپذیری داشت. خبر خوش اینکه امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک با توت سفید خوشمزه، آشنا کنیم. این میوه تابستانی و شیرین، علاوه بر طعم لذیذش ، خواص شگفت انگیزی برای سلامتیتان دارد. توت سفید علاوه بر پاکسازی کبد، موجب تصفیه خون شده و انرژی لازم را برای بدن تامین میکند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت سفید در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم کیک توت سفید
تخم مرغچهار عدد
آرد سفیددو لیوان
شکریک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
توت سفیدسه چهارم لیوان
شیرپنج قاشق غذاخوری
بکینگ پودردو قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
طرز تهیه کیک توت سفید
مرحله اول
برای تهیه کیک خوشمزه با توت سفید در مرحله اول ابتدا میبایست، توت ها را به شکل پوره درآورید. برای این کار، ساقه سبز رنگ توت را به کمک چاقو جدا نموده و به آن پنج قاشق شیر (دمای محیط) افزوده و آن را در داخل مخلوط کن بریزید.
مرحله دوم
پس از چند پالس، هنگامی که توتها به شکل پوره درآمدند، آن را از مخلوط کن بیرون آورده و در ظرفی مخصوص بریزید. تخم مرغ ها را شکسته و آن را درون کاسهای بریزید. سپس به کمک یک همزن برقی، مایه را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
مرحله سوم
و به تدریج شکر و وانیل را به آن اضافه نمایید. پس از حدود 5 دقیقه، که مایه خوب با یکدیگر ترکیب شد و تخم مرغ ها کشدار و حجیم گشتند، روغن مایع را به آن افزوده و مجددا 2 دور آن را با همزن هم بزنید. مایه توت و شیر را به کاسه تخم مرغ بیافزایید.
مرحله چهارم
یک دور با همزن آن را با یکدیگر ترکیب نمایید. در ظرفی جدا، آرد و بکینگ پودر را دو یا سه مرتبه الک کرده تا ذرات آن سبک شده و گلوله گلوله نگردد. سپس آن را در سه مرحله در مایه کیک ریخته و به کمک یک لیسک آن را خوب هم بزنید.
مرحله پنجم
در این مرحله، قالب کیک را با مقداری روغن جامد و یا کره چرب نموده، روی آن آرد بپاشید تا هنگام خارج کردن کیک به مشکل نخورید. سپس مایه را به دقت درون آن بریزید. درصورت تمایل میتوانید مقداری توت سالم و کامل را میان مواد کیک بگذارید.
مرحله ششم
درنهایت قالب را در طبقه میانی فر از قبل گرم شده، با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. در مرحله آخر، پس از 40 الی 45 دقیقه، قالب را از فر بیرون بیاورید. مقداری شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب نموده (روی حرارت کتری قرار دهید تا آب شود).
مرحله هفتم
سپس یک قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید. در ادامه شکلات سفید را به شکل نواری یا هر شکل دلخواه دیگر روی کیک ریخته و آن را تزئین نمایید. کیک توت سفید شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/595874/طرز-تهیه-کیک-توت-سفید
بستن   چاپ