آریا بانو
پخت سوشی سبزیجات به روش کلاسیک
پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 12:17:25
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران /امروزه روش‌های بسیار متفاوتی برای درست کردن سوشی وجود داره که در مطلب زیر با روش کلاسیک سوشی ژاپنی که بیشتر رایج است آشنا خواهید شد. سوشی از معروفترین غذا‌های ژاپنی مخلوطی از برنج ژاپنی با چاشنی سرکه و انواع غذا‌های دریایی (غالبا خام)، سبزیجات و …که به صورت خام سرو میشه.
سوشی در ایتدا تنها روشی برای نگهداری از ماهی بشمار می‌رفت که در آسیای شرقی رواج داشت، ولی پس از راه یافتن به چین و ژاپن وارد فرهنگ غذایی مردم ژاپن شد و از آن پس انواع بسیار متفاوتی از آن در سراسر جهان به عنوان یکی از معروفترین غذا‌های ژاپنی پخش و محبوب شد.
امروزه روش‌های بسیار متفاوتی برای درست کردن سوشی وجود داره که در اینجا با روش کلاسیک سوشی ژاپنی که نوع بیشتر رایج آن است آشنا خواهید شد.
مواد لازم:
300 گرم برنج سوشی
 4 قاشق غذا خوری سرکه برنج
 2 قاشق غذا خوری شکر قهوه‌ای
 3 قاشق غذا خوری سس مایونز
 1 قاشق غذا خوری سس سویا
 4 ورقه جلبک سوشی
 1 عدد خیار
 200 گرم گوشت ماهی سالمون (دودی)
 1 عدد آووکادو
 2 عدد پیازچه

آریا بانو


دستور تهیه:
برنج رو به صورت کته نرم میپزیم. در یک طرف 3 قاشق سرکه و شکر رو خوب با هم مخلوط کرده و به پرنج پخته شده اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا برنج اندکی سرد بشه.
قاشق سرکه رو با سس مایونز و سویا سس به خوبی مخلوط می‌کنیم.
ورقه‌های جلبک رو بر روی سطح صاف و نچسبی پهن می‌کنیم. بهتر از حصیر سوشی که مخصوص این کار است استفاده می‌کنیم.
دست خود رو اندکی خیس کرده و مقداری از برنج را با دست برمی داریم و بروی 3/4 جلبک پهن می‌کنیم. دقت کنید بهتره ضخامت برنج بیشتر از 2 سانتی متر نباشه.
مخلوط سس مایونز رو با قاشقی بر روی برنج پخش می‌کنیم و سپس ماهی دودی، آووکادو، خیار، پیازچه رو بصورت لایه لایه کنار هم بروی برنج قرار میدیم.
سپس یک سمت جلبک رو گرفته و به آرومی اون رو رول می‌کنیم. برای چسبوندن دو لایه جلبک به یک دیگر میتونید از اندکی آب استفاده کنید تا رول‌ها باز نشه.
با یک چاقوی بسیار تیز رول خود رو به قطعات کوچکتر تقسیم می‌کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/595468/پخت-سوشی-سبزیجات-به-روش-کلاسیک
بستن   چاپ