آریا بانو
گل‌محمدی، دستیار سابقش را کیش و مات کرد!
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 07:13:42
آریا بانو - طرفداری / تعویض های طلایی یحیی گل محمدی نشان دادند که کُت تن کیست. یحیی بار دیگر نشان داد که قواعد بازی در نیمه مربیان را خوب بلدد.
پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان در بازی معوقه از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر کشور به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 1 پرسپولیس به پایان رسید.

آریا بانو

ترکیب پرسپولیس در این بازی به شرح زیر بود:
حامد لک، حسین کنعانی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر
حامد لک مثل همیشه گلر پرسپولیس بود و در غیاب سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی، کمال کامیابی نیا در کنار حسین کنعانی در خط دفاع بازی کرد. این بار یحیی مهدی شیری را در پست دفاع راست بازی داد و برخلاف انتظار به سعید آقایی بازی نداد و وحید امیری مثل بازی های گذشته در دفاع چپ بازی کرد. احمد نوراللهی و میلاد سرلک هافبک دفاعی های پرسپولیس بودند، مهدی ترابی و احسان پهلوان وینگرهای پرسپولیس بودند و امید عالیشاه و عیسی آل کثیر نیز در خط حمله بازی کردند.
بازی در نیمه اول دست پرسپولیس بود. سرخ ها صاحب توپ بودند و چند موقعیت نیز ایجاد کردند. عیسی آل کثیر در چند صحنه می توانست برای پرسپولیس گلزنی کند اما روز، روز او نبود. همچنین مهدی ترابی و احسان پهلوان نیز موقعیت هایی داشتند اما گلر و مدافعان ذوب آهن مانع از گلزنی پرسپولیس شدند.
به نظر می رسید حملات پرسپولیس ادامه پیدا کند تا آن ها به گل برسند اما روی یک اشتباه از حامد لک، ذوب آهن موفق به گلزنی شد و این کار را برای پرسپولیس سخت تر نیز کرد. حالا ذوب آهن مثل بازی برابر استقلال می توانست در خط دفاع خود متمرکز شود و روی ضد حملات به فکر زدن گل دوم نیز باشد. به هر حال نیمه اول با تلاش بی نتیجه پرسپولیس به پایان رسید.
نیمه اول را می توان به دو بخش تقسیم کرد، قبل از گل ذوب آهن و بعد از آن. در قبل از گل ذوب آهن پرسپولیس روی زمین و روی حرکات ترکیبی چندین موقعیت ایجاد کرد. خصوصا بازی سرعتی از کناره ها خصوصا سمت چپ، از سوی امید عالیشاه و مهدی ترابی می توانست برای سرخ ها موثر باشد اما اشتباه لک، بازی را به بخش دوم برد. بخش دوم یعنی پس از گلزنی ذوب آهن، کار پرپسولیس حسابی سخت شد. ذوبی ها به دفاع رفتند و اجازه موقعیت سازی به پرسپولیس ندادند. حالا یحیی گل محمدی باید چه می کرد؟ 
به نیمه دوم می رویم. یک تعویض از سوی یحیی. عیسی آل کثیر از زمین بازی بیرون رفت تا مهدی عبدی وارد میدان شود. پرسپولیس در این نیمه به هر طریقی که دلش خواست روی دروازه ذوب آهن فشار آورد. سرخ ها از ضربه ایستگاهی، سانتر از کناره ها، حرکات ترکیبی، استفاده از کانال های کناری، پاس در عمق دفاع ذوب آهن استفاده کردند و در نهایت در دقیقه 70 یک دقیقه بعد از حضور شهریار مغانلو در زمین، موفق شدند روی یک سانتر و ضربه سر عالی مغانلو، به گل نخست برسند. در ادامه نیز حرکات ترکیبی پرسپولیس ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 80 این بار شبیه همان گلی که مغانلو زد را مهدی عبدی زد.
یکی از نکات مثبت بازی پرسپولیس در این نیمه عملکرد عالی در خط دفاع بود. خط هافبک پرسپولیس طوری بازی را در اختیار گرفت که ذوبی ها موقعیت نصفه و نیمه نیز در این نیمه به دست نیاوردند و خطری روی دروازه ایجاد نشد. در نیمه دوم این بازی، یکی از بهترین پرپسولیس های لیگ را شاهد بودیم که با انواع و اقسام حرکات خود را به دروازه ذوب آهن نزدیک کرد و جوابش را نیز گرفت.
این چندمین بار است در این فصل که یحیی بازی باخته در نیمه اول را با پیروزی در نیمه دوم عوض می کند. او به همه نشان داد که این نتایج اتفاقی نیست و قواعد نیمه مربیان را بسیار عالی بلد است. 

http://www.banounews.ir/fa/News/593976/گل‌محمدی،-دستیار-سابقش-را-کیش-و-مات-کرد!
بستن   چاپ