آریا بانو
4 عامل بلوغ زودرس در کودکان!
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 17:16:27
آریا بانو - بلوغ زودرس در کودکان عوارضی مانند کوتاه ماندن قدشان و... دارد که باید با شناسایی عوامل از بلوغ زودرس پیشگیری کرد
علت‌هایی برای بروز بلوغ زودرس
ظاهر شدن علایم بلوغ (فیزیکی و هورمونی) در دختران قبل از هشت سالگی و در پسران قبل از 9 سالگی بلوغ زودرس اطلاق می شود.
کودکانی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند در ابتدا از هم سن‌های خود بلندتر به نظر می رسند اما در نهایت قد کوتاه‌تری خواهند داشت. عوامل متعددی در بلوغ کودکان نقش دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم :
1- داشتن اضافه وزن
وزن یکی از عواملی است که باعث بلوغ زودرس می شود. زمان شروع عادت ماهیانه در دخترانی ‌که وزن‌شان بیش از 30 درصد وزن طبیعی آن هاست و نسبتا چاق هستند، زودتر از حد میانگین است.
بیشتر بدانید : عوارض اضافه وزن
2- سیگار کشیدن مادران
مادران باردار، باید سیگار را ترک کنند وچون یکی ازمهم‌ترین دلایل، ابتلای فرزندشان به بلوغ زودرس است. محققان می‌گویند دختران مادرانی که هر روز حداقل 10 نخ سیگار طی دوره بارداری می کشند، سه تا چهار ماه زودتر از مادران غیر سیگاری بلوغ را تجربه می کنند.مصرف سیگار در دوران بارداری علاوه بر این که برای جنین مضر است ، به مادر هم آسیب می رساند.
3- مصرف بیش از حد گوشت
مصرف زیاد گوشت می تواند موجب بروز بلوغ زودرس در دختران شود. دخترانی که در دوران کودکی زیاد گوشت می خورند، زودتر از دیگر دختران بالغ می شوند.
4- نداشتن پدر
شاید گمان کنید که نبودن یکی از والدین تنها به مشکلات عاطفی و روانی در دختر بچه ها منجر می شود اما محققان می گویند این اتفاق علاوه بر تمام پیامدهایی که دارد، سیستم هورمونی دختران را به هم می ریزد و آن‌ها را به مشکل بلوغ زودرس دچار می کند. 
بیشتر بدانید : سن بلوغ دختر و پسر چه سنی است؟ + پیامدهای بلوغ زودرس
بیشتر بدانید : بلوغ فکری ربطی به بلوغ جسمی ندارد/بررسی شخصیت شیرین در سریال شهرزاد
بیشتر بدانید : گیاهی که باعث بلوغ زودرس می شود
بیشتر بدانید : تغییرات روانی در دوران بلوغ
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com

http://www.banounews.ir/fa/News/593344/4-عامل-بلوغ-زودرس-در-کودکان!
بستن   چاپ