آریا بانو
آلبوم «ماهِ پشت ابر» با صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی‌پور منتشر شد
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 11:27:51
آریا بانو - صبا / آلبوم موسیقی «ماهِ پشت ابر» آخرین اثر گروه قمر با مقدمه‌ی نوید دهقان و تنظیم علیرضا گرانفر و صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور، توسط شرکت ترنم داوودی کهن منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.
نوید دهقان سرپرست گروه موسیقی قمر درباره جزئیات «ماهِ پشت ابر» گفت: پنج تصنیف از امیر جاهد، عارف قزوینی و نصرالله زرین پنجه به نام‌های «جان من»، «نازنین» و «موسم گل» در مایه‌ی دشتی «به گردش فروردین» و «مارش خون» در دستگاه ماهور به همراه دو ساز و آواز در دشتی و ماهور قطعات این آلبوم است.
وی افزود: روند ضبط و تولید آلبوم «ماهِ پشت ابر» طی سال‌های 96 تا 98 بوده و به دلیل شرایط همه گیری کرونا انتشار این اثر به تعویق افتاده بود که در اردیبهشت ماه 1400 در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی افزود: دلیل انتخاب دو خواننده برای این آلبوم، استفاده از ظرفیت رنگ های صدایی متنوع و پرهیز از یکنواختی اثر به دلیل طولانی بودن تصنیف‌های امیر جاهد بود.
«هوای آفتاب»، «یار و دیار»، «وطن»، «از جان و از دل» با صدای سالار عقیلی و «امان ز هجر» با صدای مصطفی جلالی‌پور از همکاری‌های این دو خواننده در سال‌های گذشته با گروه قمر بوده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/588741/آلبوم-«ماهِ-پشت-ابر»-با-صدای-سالار-عقیلی-و-مصطفی-جلالی‌پور-منتشر-شد
بستن   چاپ