آریا بانو
پزشک کنگانی در دام گروگانگیران میلیاردی
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 11:25:28
آریا بانو - همشهری / 2‌ماه پس از گروگانگیری پزشک کنگانی توسط 4زن و مرد و اخاذی میلیاردی از خانواده او، کارآگاهان پلیس موفق به دستگیری آدم ربایان شدند.
اواخر سال گذشته 4مرد و زن که مدت‌ها نقشه ربودن یک پزشک معروف در شهرستان کنگان استان بوشهر را داشتند، برای اجرای نقشه خود راهی خانه این مرد شدند. آنها زنگ خانه را زدند و از پشت آیفون از پزشک معروف خواستند که برای انجام یک کار فوری مقابل در برود اما به محض اینکه پزشک میانسال در را باز کرد، با تهدید او را سوار یک خودروی سواری کردند و با خود بردند.
آدم ربایان که از قبل خانه باغی را در حاشیه شهر برای اجرای نقشه اخاذی مهیا کرده بودند، گروگان خود را به آنجا برده و داخل خانه باغ زندانی کردند. پس از آن با خانواده وی تماس گرفته و برای آزادی او درخواست یک میلیارد تومان پول نقد کردند.
آزادی گروگان
آدم ربایان خانواده پزشک کنگانی را تهدید کرده بودند که اگر ماجرا را به پلیس اطلاع بدهند، گروگان خود را خواهند کشت. آنها همزمان با شکنجه گروگانشان، صدای او را برای خانواده‌اش پخش کردند تا ثابت کنند که تهدیدشان جدی است و درصورت پرداخت نشدن مبلغ درخواستی‌شان، گروگان را خواهند کشت.
تهدیدهای آدم ربایان نتیجه داد و خانواده پزشک کنگان برای نجات جان او به تکاپو افتادند تا هر چه زودتر مبلغ درخواستی آدم ربایان را فراهم کنند. ظرف 24ساعت این مبلغ فراهم شد و خانواده گروگان بی‌آنکه پلیس را در جریان قرار بدهند، آن را به آدم ربایان پرداخت کردند و به این ترتیب مرد ربوده شده، 24ساعت بعد آزاد شد. هر چند آدم ربایان تهدید کرده بودند که درصورت ورود پلیس به ماجرا، خانواده پزشک کنگانی امنیت نخواهند داشت، اما اوایل فروردین و پس از گذشت چند روز از ماجرا، پزشک میانسال راهی اداره پلیس شد و ماجرا را به مأموران گزارش کرد.
با اظهارات گروگان رها شده، تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری آدم ربایان وارد عمل شدند. هر چند گروگانگیران پس از ربودن پزشک کنگانی چشم‌های او را بسته بودند، اما اطلاعاتی که این مرد از آنها به‌خاطر سپرده بود مهم‌ترین سرنخ برای ردیابی آدم ربایان شد. کارآگاهان پلیس پس از مدت‌ها اقدامات تخصصی، موفق شدند هویت گروگانگیران را شناسایی و آنها را دستگیرکنند. 
طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس، آدم ربایان 2مرد و 2زن بودند که پس از اخاذی از خانواده گروگانشان، پول به‌دست آمده را بین خود تقسیم کرده و هر کدام از آنها راهی یکی از شهرهای کشور شده و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بودند. 
به این ترتیب مخفیگاه‌های اعضای این باند یکی پس از دیگری شناسایی شد و در جریان چندین عملیات همزمان، متهمان در شهرهای شیراز، ایلام و شهرری درحالی‌که پول‌های اخاذی را صرف خرید خانه و خودرو کرده بودند دستگیر شدند و پس از انتقال به استان بوشهر به ربودن پزشک کنگانی با انگیزه به‌دست آوردن پول و اخاذی از خانواده او اعتراف کردند. متهمان پس از اعتراف به آدم ربایی میلیاردی با قرار قانونی راهی زندان شدند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/588729/پزشک-کنگانی-در-دام-گروگانگیران-میلیاردی
بستن   چاپ