آریا بانو
25 خدمه کشتی برزیلی در بندر امام قرنطینه شدند
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 11:25:26
آریا بانو - ایرنا / رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تایید ابتلای 2 خدمه کشتی برزیلی به کرونا، تمام 25 خدمه و سرنشینان این کشتی در بندر امام خمینی قرنطینه شده و اجازه خروج از کشتی به آنها داده نشد همچنین بار این کشتی که غلات بود توسط دستگاه های مکنده پیشرفته تخلیه شد.
دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص ابتلای خدمه یک کشتی برزیلی به کرونا اظهار داشت: از تمام خدمه کشتی هایی که وارد بنادر استان خوزستان می شوند تست کرونا گرفته می شود به عنوان مثال در بندر امام خمینی (ره) که بزرگترین بندر خوزستان است کادر بهداشتی این دانشگاه در 40 مایلی ساحل (در خور موسی) وارد کشتی ها شده و از همه سرنشینان تست کرونا می گیرند.
وی بیان کرد: در حد فاصل رسیدن کشتی به لنگرگاه، جواب تست ها آماده می شود و اگر فردی به کرونا مبتلا بود در کشتی قرنطینه می شود.
ابول نژادیان در خصوص طرح واکسیناسیون نیز گفت: بعد از گذراندن فاز اول واکسیناسیون که کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان بالای 50 درصد و سرای سالمندان بودند وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا در خوزستان شدیم.
وی افزود: در فاز دوم واکسیناسیون، تاکنون 74 درصد گروه سنی بالای 80 سال، 67 درصد افراد 75 تا 79 سال و 36 درصد افراد 70 تا 74 سال در خوزستان واکسینه شدند.

http://www.banounews.ir/fa/News/588728/25-خدمه-کشتی-برزیلی-در-بندر-امام-قرنطینه-شدند
بستن   چاپ