آریا بانو
هفت گام موثر برای خوش تیپی
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 11:04:11
آریا بانو - خراسان / مهم‌‌ترین نکته برای داشتن ظاهری آراسته‌تر، پیروی از جدیدترین مدهای روز نیست بلکه یافتن سبک پوشش منحصربه فرد خودتان است
بسیاری از ما علاقه زیادی به داشتن یک پوشش با هویت و امضادار به نام خودمان داریم، یعنی مقید بودن به یک سبک پوشش که مخصوص خودمان باشد. مهم‌‌ترین چیز برای داشتن تیپ جذاب، پیروی از جدیدترین ترندهای مد نیست بلکه کشف کردن و بعدش هم وفادار ماندن به سبک پوشش مخصوص خودتان است. در دنیای مد، «سبک» روشی است که فرد از طریق انتخاب‌‌ لباس، لوازم‌جانبی و نحوه ترکیب لباس می‌تواند در فضاهای عمومی، مهمانی‌های خصوصی و خانوادگی و... شرکت کند. طرز لباس پوشیدن شما شخصیت شما را برای اطرافیان توصیف می‌‌کند. این هنری است که به طور طبیعی تسلط بر آن دشوار است اما اگر درست انجام شود، می‌‌تواند چیزهای زیادی برای زندگی شما به ارمغان بیاورد. شما می‌‌توانید با یادگیری نحوه بازی کردن با اصول اولیه متناسب با خلق و خوی خود سبک‌‌های جدیدی ایجاد کنید که به شما حس خوب آراستگی می‌‌دهد. در ادامه، روش‌‌های کشف سبک پوشش و استایل شخصی‌تان را ارائه می‌‌دهیم.
پیدا کردن رنگ‌‌هایی که متناسب شما هستند
من می‌‌دانم که این نکته ممکن است شما را به یاد بعضی مطالب در شبکه‌های اجتماعی بیندازد که در فلان فصل، چه رنگ‌هایی بپوشیم و... . با این‌‌حال باید پذیرفت که داشتن رنگ مختص به خود، ویژگی همه آدم‌های واقعا شیک‌پوش است. برای تعیین رنگ‌‌های متناسب خود باید رنگ مو، پوست و چشم خود را ارزیابی کنید و این‌‌که در چه رنگ‌‌هایی احساس می‌‌کنید، جذاب‌تر می‌‌شوید. سپس رنگ پیراهن، شلوار و دیگر لباس های خود را بر همین اساس انتخاب کنید.
انتخاب کوچک ترین سایز را از ذهن خود بیرون کنید
هیچ فردی نمی‌‌تواند برچسب سایز داخل لباس شما را ببیند و کسی هم به آن اهمیتی نمی دهد! بعضی افراد مثلا با این که باید پیراهن ایکس لارج بپوشند، یا شلوار سایز 42، اصرار دارند که به همه بگویند پیراهن من لارج است و سایز شلوارم 40! اما لطفاً از به زور پوشیدن سایز کوچک خودداری کنید زیرا شماره سایز نباید به شما اعتماد به نفس دهد بلکه احساس راحتی در لباس است که این کار را انجام می‌‌دهد. بنابراین هنگامی‌‌که احساس خوبی در لباس دارید، خشنودتر می‌‌ایستید، لبخند بیشتری می‌‌زنید و... به طوری که مردم متوجه حال بهترتان می‌‌شوند.
به حس درونی خود اعتماد کنید
به جای تاکید روی چیزهایی که صنعت تبلیغات به خورد ما می دهد و باعث مصرف گرایی می شود، روی چیزی تمرکز کنید که به شما احساس اعتمادبه‌نفس و زیبایی می‌‌دهد چون هرگز از مد نمی‌‌افتد. مهم ترین نکته در سبک لباس پوشیدن این است که با خود صادق باشید. روی برند یا برچسب طراح تمرکز نکنید (این فقط مانع خلاقیت شما می‌‌شود). بدون توجه به نیازهای کاذب و محصولاتی که مدام به روز می شوند تا سودآور باشند با تکیه بر خلاقیت خود به یک هویت در لباس پوشیدن برسید. سبک شما باید زندگی، فردیت و شخصیت شما را منعکس کند. سبک خود را داشته باشید، به آن افتخار کنید و از مد به عنوان راهی برای بیان این که چه کسی هستید و می‌‌خواهید باشید، استفاده کنید. 
سبک پوشش دیگران را بررسی کنید
بهترین کاری که می‌‌توانید برای بهبود سبک پوشش خود انجام دهید، این است که ببینید دیگران چگونه این کار را می‌‌کنند، منظورم آدم‌های آراسته اطراف‌تان در محیط کار، خانواده و... است. آن‌ها چه نوع لباسی را می‌‌پوشند، چه رنگی را با هم ترکیب می‌‌کنند، چه کفشی را با لباس‌‌های خود هماهنگ و چگونه لوازم جانبی را تهیه می‌‌کنند. با مشاهده و توجه دقیق به نحوه‌‌ لباس پوشیدن دیگران به مرور متوجه می‌‌شوید چه لباس‌‌هایی متناسب شماست.فراموش نکنید در این مسیر دچار وسواس در عوض کردن لباس و اسراف نشوید.
خیاط شخصی خودتان را داشته باشید
یک خیاط خوب بهترین دوست هر فرد خوش‌‌تیپی است. او می‌‌تواند کمد پر از لباس‌‌های معمولی شما را که از فروشگاه‌‌ها خریداری کرده‌‌اید، به کمدی پر از لباس های زیبا تبدیل کند که به صورت سفارشی به نظر می‌‌رسند. یک خیاط می‌‌تواند سایز شلوار جین را کوچک تر کند تا کاملاً متناسب شما باشد یا با تعمیر لباس‌‌های مورد علاقه شما آن را به لباسی خاص تبدیل کند.
به کمد پدر یا مادربزرگ سر بزنید
من دوست دارم که از طریق لباس، کمی از پیشینه خود را به دیگران انتقال دهم. چه راهی بهتر از این که بعضی از لوازم جانبی یا لباس‌‌های قدیمی را از پدر یا مادربزرگ خود قرض بگیرید؟ چیزهای بی‌‌نظیری را پیدا خواهید کرد که احتمالاً دیگر نمی‌‌توانید خریداری کنید و این امر به شخصیت خانوادگی شما می‌‌افزاید.
از به کار بردن لوازم‌جانبی نترسید
استفاده از اکسسوری یا لوازم جانبی یکی از بهترین روش‌‌ها برای به نمایش گذاشتن بخش کوچکی از شخصیت شماست. آن‌ها می‌‌توانند چیزهای زیادی درباره شما منتقل کنند و اغلب قیمت آن‌ها ارزان‌‌تر از قیمت لباس است. می‌‌توانید چنین لوازمی را برای خودتان خریداری کنید. لوازم جانبی می‌‌تواند شامل گردنبند، کمربند، دستبند، کیف، روسری و... باشد. اساساً، شما می‌‌خواهید به دنبال هر چیزی باشید که بتواند سطحی از خاص‌‌بودن و هیجان را به لباس شما اضافه کند. چیزی که با شما صحبت می‌‌کند و باعث می‌‌شود اعتماد به نفس داشته باشید.
مترجم : پروانه موفقی منابع: collegefashion.net، chilledmagazine

http://www.banounews.ir/fa/News/588699/هفت-گام-موثر-برای-خوش-تیپی
بستن   چاپ