آریا بانو
نویسندگان تا 10 خرداد آثار خود را به جشنواره معلمان مولف ارسال کنند
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 05:45:13
زنان خبر
آریا بانو - مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فراخوان جشنواره معلمان مولف در اسفندماه سال گذشته منتشر شد، متقاضیان برای شرکت در این جشنواره تا 10 خردادماه سالجاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه ارسال کنند.

به گزارش بانو نیوز ، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، علی رمضانی روز یکشنبه در حاشیه جشنواره معلمان مولف که در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه برگزار شد، اظهار داشت: برای اطلاع رسانی در خصوص این جشنواره از ظرفیت شبکه شاد و رسانه ها استفاده شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره که به میزبانی شهرستان های تهران برگزار می شود مورد اقبال قرار گرفته است، افزود: تاکنون بیش از یکهزار و 600 معلم نویسنده کتاب در حوزه های علوم کامپیوتر، فلسفه و زباشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علم تکنولوژی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و علوم وابسته از سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در جشنواره معلمان و مولف باید کتاب هایی که دارای مجوز وزارت ارشاد و از سال 96 به بعد به چاپ رسیده است را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
رمضانی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان پژوهش، موسسه منادی تربیت و معاون پرورشی فرهنگی و اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توانمندسازی، بسط و نشر علوم و معارف در حوزه های نیازهای آموزش و پرورش و کمک به تولید عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما این است که کتاب‌های مناسب در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد، گفت: در همین راستا شناسایی نویسندگان و مولفان در زمینه کتب درسی و حمایت از آنها مورد توجه ما قرار گرفت.
رمضانی اذعان داشت: کتاب هایی که از سوی داوران 60 امتیاز کسب کنند در 50 هزار نمایشگاه واحدهای آموزشی، جشنواره دانایی و توانایی و در کتابخانه های مدارس و کلاس ها ارائه می شود.
به گفته وی 50 هزار نمایشگاه واحدهای آموزشی که از سوی منادی تربیت در واحدهای آموزشی برگزار می شود، همچنین در بحث تجهیز کتابخانه های مدارس و کلاس ها از ظرفیت کتاب های واصله به دبیرخانه جشنواره معلم و مولف استفاده می شود.
وی ادامه داد: جشنواره دانایی و توانایی نیز یکی از جشنواره های کتابخوانی است که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و کتابهای مفیدی در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان به دلیل ارتباطی که با دانش آموزان دارند و اطلاع از نیازها و دغدغه های آنان، می توانند کتاب های مفیدتری برای جامعه هدف به رشته تحریر درآورند.
به گفته رمضانی هر چقدر ظرفیت رقابت در آموزش و پرورش ایجاد شود آثار بهتری برای دانش آموزان پدید می آید.
وی توضیح داد: در حوزه کتاب و کتابخانه نیز یک کارگروه انتخاب کتاب در کانون فرهنگی و تربیتی مفتح تهران برگزار می شود که هر ماه نویسندگان این کارگروه کتاب‌های چاپ شده در حوزه آموزش و پرورش را بررسی، انتخاب و در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/588480/نویسندگان-تا-10-خرداد-آثار-خود-را-به-جشنواره-معلمان-مولف-ارسال-کنند
بستن   چاپ