آریا بانو
بهتر است قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از آن؟
جمعه 24 ارديبهشت 1400 - 17:26:18
آریا بانو - مجله پزشکی دکتر سلام /عادت مسواک زدن به سلامت دندان ها و حفظ لبخند کمک می کند. برای حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها حداقل 2 بار مسواک زدن در روز به مدت 2 دقیقه توصیه می شود، اما هرگز به طور واضح درباره زمان مناسب برای مسواک زدن صحبت نشده است.
بیشتر ما که با مشکل تنفس صبحگاهی دست و پنجه نرم می کنیم بلافاصله برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان به دستشویی می رویم. این عادت رایج از کودکی به ما آموزش داده شده که بسیار هم معتبر به نظر می رسد، اما گروهی از افراد نیز معتقدند مسواک زدن بعد از صرف صبحانه باعث پاک شدن دهان و شادابی نفس می شود.
نظرات متخصصان در این حوزه کاملا متنوع است. برخی از مسواک زدن قبل از صبحانه را پشتیبانی می کنند در حالی که برخی دیگر توصیه می کنند بعد از صرف این وعده غذایی مسواک بزنید. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا نکات مثبت و منفی هر 2 گزینه برای انتخاب آگاهانه توضیح داده می شود.
زمان مناسب مسواک زدن
بر اساس اظهارات برخی از دندانپزشکان مسواک زدن پس از صرف صبحانه برای مینای دندان و سلامت کلی دهان بسیار مفید است. طبق نتایج برخی مطالعات هنگام خواب شبانه باکتری های ایجاد کننده پلاک به سرعت در دهان تکثیر می شوند که باعث بوی بد دهان در صبح می شوند.
شستن دندان ها با خمیر دندان های حاوی فلوراید در صبح به شما برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان و پلاک کمک می کند.علاوه بر این، با ایجاد یک مانع از مینای دندان در برابر اسید محافظت می کند. صبح مسواک زدن باعث ایجاد بزاق نیز می شود که ضمن کمک به شما برای خرد کردن غذا باکتری های مضر موجود در دهان را نیز از بین می برد.

آریا بانو


قوانینی برای مسواک زدن بعد از صبحانه
برخی از دندانپزشکان از مسواک زدن دندان بعد از نخستین وعده غذایی حمایت می کنند زیرا باقی ماندن ذرات غذا از وعده غذایی صبحانه برای مدت طولانی در دهان باعث رشد باکتری ها می شود. با این حال، اگر تمایل دارید بعد از صبحانه مسواک بزنید باید حداقل 30 دقیقه پس از مصرف غذاهای اسیدی صبر کنید.
نان، میوه خشک، مرکبات، قهوه همه اسیدی هستند و پس از مصرف دندان ها باید مراقب تمیز کردن دندان ها باشید. مدتی انتظار برای محافظت از دندان ها و مینای دندان ضروری است.
روش صحیح مسواک زدن
اگر به درستی دندان های خود را مسواک نزنید انجام این کار آن هم دو بار در روز فایده ای نخواهد داشت، در ادامه روش صحیح تمیز کردن دندان ها توضیح داده شده است.
مرحله 1: برس مسواک خود را مرطوب کرده سپس مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید روی آن بگذارید.
مرحله 2: به آرامی برس را به گوشه و کنار دندان خود منتقل کنید. این کار را به مدت 2 دقیقه انجام دهید و سعی کنید فشار زیادی وارد نکنید.
مرحله 3: هر خمیر دندان باقیمانده را بیرون بریزید و دهان خود را با آب بشویید.
مرحله چهارم: زبان خود را مسواک بزنید تا باکتری ها تمیز شوند یا از دستگاه مخصوص انجام این کار استفاده کنید.
مرحله 5: مسواک خود را به خوبی بشویید سپس از دهان شویه استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/586851/بهتر-است-قبل-از-صبحانه-مسواک-بزنیم-یا-بعد-از-آن؟
بستن   چاپ