آریا بانو
سرپرست انجمن راگبی: هیچ محدودیتی برای زنان ورزشکار وجود ندارد
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 14:40:42
آریا بانو - سرپرست انجمن راگبی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص فیلم منتشر شده از تمرین تیم راگبی زنان اسپادانا اظهار کرد: سلگی مدیر، مربی و صاحب این تیم تمرینی را برای ورزشکارانش در نظر گرفته و ظاهرا با یک روزنامه‌ داخلی هم مصاحبه کرده است. ظاهرا این فیلم به دست شبکه‌های معاند که معمولا با غرض ورزی اخبار را منتشر می‌کنند افتاده است. من سلگی را خواسته‌ام تا به انجمن بیاید و توضیح دهد. 
سرپرست انجمن راگبی گفت: ما با ستاد کرونا چندین بار مذاکره کرده و نامه نوشته‌ایم تا ببینیم می‌توانیم تمرین یا مسابقه داشته باشیم که اجازه به ما نداده‌اند. حال در اوج و پیک کرونا این فیلم منتشر شده که باید توضیح دهند. باید توضیح دهند که این فیلم برای قبل از شیوع کرونا است یا برای بعد از آن. اگر این فیلم مربوط به بعد از شیوع کرونا باشد با این تیم برخورد سخت خواهد شد. حال همه ورزشکاران و هموطنان ما مهمتر از برد و باخت و ورزش است. اولویت ما حفظ سلامتی جامعه است‌.
وی در ادامه افزود: جدای از این موضوع تمرین کنار اتوبان به هیچ عنوان توجیهی ندارد و محل مناسبی برای تمرین نیست. همچنین صحبت‌هایی که در فیلم منتشر شده مبنی بر نبود لباس عنوان می‌شود نیاز به توضیح دارد. هیچ کشوری در دنیا به تیم‌های خصوصی لباس نمی‌دهد و به ما ارتباطی ندارد. ما مجری و مدیر اجرا و انجام مسابقات داخلی و خارجی و هماهنگ کننده کمیته ها و دپارتمان‌ها هستیم. حرف‌های داخل مصاحبه هم حرفه ای و درست نیست. 
حسینی گفت: من به این موضوع چند ایراد وارد می‌دانم. زمانی که ستاد کرونا و مسئولان ذیربط که کرونا را کنترل می‌کنند، اجازه تمرین را نمی‌دهند انجام آن کار پسندیده‌ای نیست. همچنین تمرین در کنار اتوبان و صحبت‌هایی که عنوان شده درست نیست. این مربی باشگاه ورزشی دارد و باید تیم خود را حمایت کند. مکررا هم زمین تمرین داشته ولی یک گزارش منتشر نشده است حال چرا کنار اتوبان؟ به هر حال ما مربی تیم را خواستیم تا به انجمن بیاید و توضیحات خود را در خصوص تمرین و صحبت‌هایش ارائه کند و بعد ما نتیجه را به مخاطبان اعلام کنیم. 
وی به برخوردهای زیاد در ورزش راگبی اشاره کرد و گفت: برخوردها در ورزش راگبی از هندبال بیشتر نباشد کمتر نیست. علاوه بر آن در هندبال 6 نفر داخل زمین هستند اما در راگبی تعداد نفرات داخل زمین 15 نفر است که 15 ورزشکار نیمکت نشین هم دارند. در هر مسابقه حدود 60 ورزشکار در دو تیم درگیر می‌شوند و اوج خطر است. خطر رشته ما بالاتر است. 
سرپرست انجمن راگبی گفت: از طرفی ما دستور اجرای مسابقات را از ستاد کرونا می‌گیریم. ما برای اردیبهشت آمادگی برگزاری مسابقه کشوری داشتیم که موافقت نکردند. ما ممکن است در مهر یا آبان مسابقات آسیایی داشته باشیم و خواستیم تیم ملی آماده داشته باشیم، اما مهمتر از این موضوع پیروی کردن از دستورات ستاد کرونا، سلامتی جامعه و ورزشکاران است.
میر مهدی حسینی در ادامه افزود: هنوز اجازه فعالیت نداریم اما فکر می‌کنم با توجه به جلساتی که داشتیم با سفید شدن وضعیت کرونا احتمال اینکه این اجازه را به ما بدهند بیشتر شده است. در این شرایط ما سریعتر مسابقات کشوری را برگزار می کنیم تا یک تیم ملی خوب هم داشته باشیم. 
سرپرست انجمن راگبی در پایان گفت: در ایران تا جایی که من مسئولیت دارم هیچ محدودیتی برای زنان وجود ندارد. ما کاملا از زنان ورزشکار حمایت می‌کنیم. ما ورزشکاران خیلی خوبی در رشته‌های رزمی و دو و میدانی و ... داریم که در چارچوب ایران قهرمانی‌های زیادی داشته اند. ما هیچ مشکلی با زنان نداریم و خیلی بیشتر از آنها حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/586181/سرپرست-انجمن-راگبی--هیچ-محدودیتی-برای-زنان-ورزشکار-وجود-ندارد
بستن   چاپ