آریا بانو
نقش‌هایی که انتخاب آن‌ها به ضرر بازیگران تمام شد!
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 05:18:34
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / گاهی تصمیم بازیگران برای انتخاب یا عدم انتخاب یک نقش تاثیر زیادی بر آینده حرفه‌ای آن‌ها می‌گذارد.
 برای ماندن و حرفه‌ای شدن در هالیوود باید مهارت‌هایی داشت و با دقت عملکرد کرد. یک بازیگر در یک لحظه می‌تواند در بالاترین سطح بازیگری قرار بگیرد و انتخاب‌های زیادی برای بازی در یک فیلم سینمایی پیش روی او باشد یا یک انتخاب اشتباه می‌تواند پایانی بر حرفه بازیگری او باشد.
تهیه کنندگان و و استودیو‌ها از ساخت فیلم‌ها حمایت می‌کنند و همیشه هم تمایل به پولسازی دارند. اگر بازیگری در این زمینه شکست بخورد کمتر کسی به او شانس مجدد برای ایفای نقش دوباره در یک اثر مهم خواهد داد. در اینجا بازیگرانی را می بینید که انتخاب آن‌ها برای بازی در یک نقش بر آینده حرفه ای آن‌ها تاثیر گذاشته است.
هایدن کریستنسن

آریا بانو


وقتی هایدن کریستنسن بازی در نقش آناکین اسکای‌واکر را در دو فیلم سینمایی جنگ ستارگان بر عهده گرفت. ابتدا به نظر می‌رسید این توافق هم برای بازیگر و هم برای تولید کنندگان فیلم سود آور است، اما هر دو فیلم «جنگ ستارگان:حمله کلون ها» و «انتقام سیت» مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفتند و این موضوع آینده کریستنسن را به عنوان ستاره اصلی این فیلم تحت تاثیر قرار داد تا جایی که بعد از این فیلم، به سختی می‌توانست نقشی را پیدا کند.
آدریانا کاسلوتی

آریا بانو


او برای ایفای نقش در انیمیشن محبوب دیزنی به نام «سفید برفی و هفت کوتوله» شناخته می‌شود و حتی اگر کمتر کسی او را به اسم بشناسد، اما صدای او برای همه قابل تشخیص است. صداپیشگی در این انیمیشن برای او دردسر ساز شد و او نمی‌توانست بعد از نقش سفید برفی، نقش دیگری را برای صداپیشگی پیدا کند. تهیه کنندگان و کارگردان‌ها معتقد بودند اهمیت ندارد او چه نقشی را بازی می‌کند، هر زمان کسی صدای او را بشنود، یاد سفید برفی خواهد افتاد.
فِرِدی پرینز

آریا بانو


فیلم لایو اکشن و کمدی اسکوبی دو، خنده‌های زیادی را به روی صورت مخاطبانش آورد، اما نقد‌های متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد. با این حال فردی پرینز از نتیجه راضی نبود و احساسش نسبت به بازیگری عوض شد. او مدت کوتاهی بازیگری را کنار می‌گذارد و برای کمپانی WWE تولید محتوا می‌کند. نهایتا پرینز با چند سریال تلویزیونی به دنیای بازیگری باز می‌گردد.
مایکل مایرز

آریا بانو


در اواخر دهه 90 و اوایل 2 هزار، هیچ چیز نمی توانست جلوی مایک میرزِ کمدین را بگیرد. او با فیلم‌های «دنیای وین» به موفقیت رسیده بود و با کمدی‌ها جاسوسی «آستین پاورز» شهرتش را بیشتر کرد. کمتر کسی فکر می‌کرد که این کمدین دست به انتخاب اشتباهی بزند تا اینکه در سال 2008 در فیلم «استاد عشق» بازی کرد. فیلمی که نه منتقدان آن را دوست داشتند و نه در گیشه موفق بود. او در ادامه بازیگریش توانست نقش‌های کوتاهی در فیلم‌های «حرامزاده‌های لعنتی» و «بوهمین راپسودی» بازی کند.
تیلور لاتنر

آریا بانو


لاتنر یکی از بازیگرانی بود که با نقش آفرینی در مجموعه فیلم های «گرگ و میش» شهرت پیدا کرد. او در سال 2011 با فیلم سینمایی «آدم ربایی» تلاش کرد از نقش نوجوان‌ها فاصله بگیرد و نقش اصلی مرد را بازی کند. اما نتیجه این فیلم به قدری نامطلوب بود که لاتنر آرزو می‌کرد نسخه‌های نهایی فیلم نابود شود. این فیلم نه تنها در گیشه شکست خورد بلکه منتقدان هم از بازی لاتنر راضی نبودند. او برای مدتی دیگر شانسی برای حضور در فیلم‌های سینمایی نداشت تا اینکه در فیلم «6 کله پوک» با آدام سندلر همبازی شد.
جودی گارلند

آریا بانو


برای طرفداران فیلم‌های سینمایی در نسل‌های مختلف، «جادوگر شهر اوز» یکی از آثار شاخص سینماست. ساخت دوباره این فیلم با تصاویر رنگی، طراحی لباس‌های زیبا و خلق دنیای رویایی باعث استقبال مخاطبان شد، اما این فیلم برای بازیگر اصلی آن یعنی جودی گارلند مشکلاتی به وجود آورد. تهیه کننده و کارگردان فیلم،گارلند را مجبور به کاهش وزن کردند و همینطور رژیم محدود کننده‌ای برای او در نظر گرفتند تا وزنش همچنان پایین بماند.
کوین کاستنر

آریا بانو


کوین کاستنر برای مدتی یکی از بزرگترین ستارگان سینما بود. او در سال 1990 در فیلم برنده اسکار «رقصنده با گرگ ها» بازی کرده بود و به نظر می‌رسید که هیچ هدفی برای او دست نیافتنی نباشد. فیلم «دنیای آب» او در سال 1995 در گیشه موفقیت چشمگیری نداشت و منتقدان هم نقد‌های شدیدی به آن کردند. تولید فیلم با مشکلات متعددی همراه بود. کاستنر بعد از این فیلم هیچوقت نتوانست مثل قبل به عنوان یک سوپراستار مطرح شود.
جیم کاویزل

آریا بانو


بازی در نقش‌های حساسی مثل نقش مسیح می‌تواند برای هر بازیگری یک ریسک بزرگ باشد. با این حال جیم کاویزل در فیلم سینمایی «مصائب مسیح» این نقش را بازی می‌کند برای اینکه فرصتی برای به چالش کشیدن توانایی‌های بازیگری خود داشته باشد؛ اما او در طی فیلمبرداری این اثر دوبار مورد اصابت صاعقه قرار می‌گیرد و همینطور در طی تولید این فیلم با ذات الریه و سرمازدگی دست و پنجه نرم می‌کند، اما این همه مشکلات کاویزل نبود و بعد از این فیلم او برای پیدا کردن نقش‌های دیگر با مشکل مواجه شد.
منبع: Collider

http://www.banounews.ir/fa/News/585951/نقش‌هایی-که-انتخاب-آن‌ها-به-ضرر-بازیگران-تمام-شد!
بستن   چاپ