آریا بانو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد: موافقت با اعطای مجوز و تاسیس 2 مرکز تخصصی جدید مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 04:26:44
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:رویکرد اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان شکل گیری مراکز مشاوره تخصصی با تمرکز بر حوزه های دارای مزیت اقتصادی و پتانسیل منطقه ای است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درجلسه هیات فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی که بصورت وبینار و با حضور اعضای هیات فنی و مراکز مشاوره تشکیل شد، گفت: رتبه بندی مراکز مشاوره در سطح استان و کشور باعث افزایش کیفیت فعالیت مراکز مشاوره و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم میشود.
احمد توصیفیان در ادامه گفت:رویکرد اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان شکل گیری مراکز مشاوره تخصصی با تمرکز بر حوزه های دارای مزیت اقتصادی و پتانسیل منطقه ای است و با توجه به اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی یکی از حوزه های مزیت دار استان است، لذا وجود مراکز مشاوره تخصصی در این زمینه می تواند به رشد و توسعه گردشگری استان و تقویت صنایع دستی کمک شایانی کند.
وی حوزه فناوری اطلاعات را یکی از حوزه های پراشتغال و دارای فرصتهای بیشمار جهت شکل گیری کسب و کارهای مبتنی بر فناوری دانست وگفت: غالب کسب و کارهای موجود نیازمند مشاوره های فناوری اطلاعات بوده و وجود مراکز مشاوره فعال و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات ضروریست لذا با توجه به نظر مساعد اعضای هیات با اعطای مجوز و تاسیس 2 مرکز تخصصی جدید مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان موافقت می شود.
درادامه رئیس کانون کارآفرینی استان گفت:هر اقدامی که در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی شکل می گیرد باید حمایت شود.
نصرت الله طاقتی احسن در ادامه افزود:مراکز مشاوره باید با همدیگر تعامل و همکاری داشته تا باعث هم افزایی و تقویت مراکز و همچنین ایجاد فرهنگ مشاوره کسب و کار در حوزه اقتصادی استان شود .
وی گفت : با توجه به اینکه شرایط کرونا حوزه گردشگری را تحت تاثیر قرارداده لذا انتظار داریم مراکز مشاوره فعال در حوزه تخصصی گردشگری با ارائه راهکارهای خلاقانه به رونق مجدد این حوزه در استان کمک کنند .
درادامه مدیر صندوق کارآفرینی استان گفت: مشکل امروز فضای کسب و کار ، نگاه سنتی به کسب و کار و ورود به کسب و کار بدون تخصص ، تجربه و مطالعه کافی و تاکید بر اخذ تسهیلات جهت رفع مشکلات بجای استفاده از تجارب و تخصص است .
افروخته بیان کرد: شرط استقبال مدیران واحدهای تولیدی از مشاوره های مراکز ، رفع همه نیازها و حل مشکلات آنان و داشتن خروجی ملموس و همچنین فرهنگسازی جهت استفاده از توانمندیهای مراکز مشاوره است .

http://www.banounews.ir/fa/News/585576/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-همدان-خبر-داد--موافقت-با-اعطای-مجوز-و-تاسیس-2-مرکز-تخصصی-جدید-مشاوره-،-اطلاع-رسانی-و-خدمات-کارآفرینی
بستن   چاپ