آریا بانو
خمیردندان همه فن حریف
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 11:03:43
آریا بانو - آخرین خبر /«خمیردندان» اسم گمراه‌کننده‌ای دارد. با این اسم به‌نظر می‌رسد که فقط برای محافظت و تمیز کردن دندان‌ها کاربرد دارد. در واقعیت اما کارهای جالبی از آن بر می‌آید که شاید بعضی‌هایش به گوش‌تان خورده‌باشد. به‌طور مثال اولین و در دسترس‌ترین کاربری خمیردندان، برق انداختن کتانی سفید است که در شماره‌های قبل درباره‌اش حرف زدیم.
از قابلیت‌های دیگر این ماده خمیری غافل نشوید که حسابی همه‌فن‌حریف است. اگر بخارگرفتگی مدام آینه حمام کلافه‌تان می‌کند، خمیردندان یکی از مواردی است که به کمک‌تان می آید. روی آینه خشک کمی خمیردندان بمالید و آینه را با آن تمیز کنید.
همان لایه محافظت‌کننده‌ای که از دندان‌های‌تان در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند، برای آینه حکم عایقی در برابر بخار را دارد. ازبین بردن گردوغبار و لکه‌های سمج روی سطوح، به‌ویژه چوب هم از آن کارهایی است که خیلی خوب ازعهده خمیردندان برمی‌آید.
خلاصه می توانید انتظار داشته باشید هر اثری که خمیردندان روی د ندان ها دارد روی اجسام هم همان اثر را داشته باشد. به‌طور مثال تیرگی‌های ظرف‌وظروف یا خط‌وخش‌های وسایلی مانند سی‌دی یا شیشه را می‌تواند تاحدودی برطرف کند. اگر موقع اتوکشی، الیاف پارچه به کف اتو چسبید، روی یک دستمال کمی خمیردندان بمالید تا به‌راحتی تمیز شود.
جرم صندلی‌ها و اشیای پلاستیکی هم معمولا سخت ازبین می‌رود. این‌طور مواقع بدون تردید گزینه بیشتر افراد استفاده از مایع‌های سفیدکننده و جرم‌گیر است درحالی‌که خمیر دندان با کمی اختلاف ازعهده همان کار برمی‌آید و آسیب‌زا هم نیست. این‌بار قبل از دور انداختن مسواک کهنه و ته‌مانده خمیر دندان‌تان، قابلیت‌هایش را روی اجسام امتحان کنید. احتمالا از دست‌کم گرفتنش تا امروز شوکه می‌شوید و به غول چراغ جادوی خانه‌تان تبدیل می‌شود.
نویسنده : مرجان دهقان| روزنامه نگار

http://www.banounews.ir/fa/News/585255/خمیردندان-همه-فن-حریف
بستن   چاپ