آریا بانو
کشف اسکلت انسان در خودروی لوکس مردان ارومیه‌ای
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 23:59:34
آریا بانو - ایرنا / در خودروی لوکس مردان ارومیه ای اسکلت انسان کشف شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: اعضای شبکه حفاری غیرمجاز در ارتفاعات محوطه تاریخی قلعه‌جوق روستای گلمانخانه ارومیه دستگیر شدند.
سرهنگ بهزاد حجابی افزود: پس از دریافت اخباری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز و حفر چندین گودال بزرگ در اطراف محدوده مجموعه تاریخی قلعه‌جوق روستای گلمانخانه ارومیه اقدامات لازم برای پیگیری این خبر در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با هماهنگی نیروهای انتظامی، پرونده وارد فاز عملیاتی شده و پس از چندین ساعت کوهنوردی و محاصره منطقه مورد نظر، طی یک عملیات تلفیقی و منسجم تمامی حفاران و سوداگران به همراه آثار تاریخی دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود:در این راستا چهار متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو و یک عدد اسکلت انسان کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه حفاران با استفاده از محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری کووید 19 و خلوت بودن این محل‌ها درصدد فرصت طلبی بودند، اضافه کرد: هرگونه حفاری در حریم آثار تاریخی ممنوع بوده و برخورد قانونی با متخلفان انجام می شود.
آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
محوطه تاریخی فرهنگی قلعه جوق یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در ارومیه است که قدمت آن مربوط به پیش از تاریخ می باشد و در سال 1381به شماره ثبت 6155 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.
نشانی این اثر ملی ثبت شده ارومیه 15 کیلومتری جنوب غرب شهرستان ارومیه بخش مرکزی، روستای گلمانخانه، دهکده چی چست می باشد.
استان آذربایجان غربی دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که محوطه تاریخی فرهنگی قلعه جوق شهرستان ارومیه یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد. 

http://www.banounews.ir/fa/News/584131/کشف-اسکلت-انسان-در-خودروی-لوکس-مردان-ارومیه‌ای
بستن   چاپ