آریا بانو
برخورد صحیح با شوهر که رفتارهای زنانه دارد
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 22:48:56
آریا بانو - نمناک / اگر همسرتان اخلاق زنانه ای دارد که شما را آزار می دهد می توانید با این راهکارهای مناسب او را به انجام کارها و رفتارهای مردانه تشویق کنید.
روش برخورد با رفتارهای زنانه همسر
برخی از مردان ، به علت وابستگی شدیدی که به مادر و یا خواهر خود دارند ، بیشتر رفتارهای زنانه از خود نشان می دهند . منظور ما ترنس ها و... نیستند ، بلکه آقایانی هستند که به دلیل وابستگی شدید به مادر و حضور در جمع و محافل زنانه اغلب رفتارهایی از خود نشان می دهند که مورد پسند همسرشان نیست . 
منظور از رفتارهای زنانه همسر چیست ؟
برخی رفتارهای زنانه ای که یک مرد می تواند در زندگی زناشویی داشته باشد :
آرایش زنانه مانند برداشتن زیر ابرو
نازک کردن صدا هنگام صحبت کردن
ترجیح دادن جمع زنانه به مردانه و بدگویی و غیبت
نکته :برخلاف نظر بسیاری از افراد غیبت و بدگویی از دیگران مختص خانم ها نیست بلکه مردان نیز به اندازه زنان غیبت می کنند.
علت به وجود آمدن رفتارهای زنانه در مردان
پسران بعد از هفت سالگی به سمت پدر تمایل دارند و دوست دارند بیشتر وقت خود را با پدرشان بگذرانند. بنابراین بیشتر الگوهای جنسیتی و رفتاری که متعلق به پدرشان را می آموزند اما اگربه هر دلیلی شرایط ارتباط پدر و پسر کاهش یابد و پدر وقت و فرصت کافی برای بودن با پسر را نداشته باشد، فرزند به سمت مادر کشیده می شود و الگوهای مادر جای الگوهای پدر را می گیرد و جذب الگوهای زنانه چون مهمانی های زنانه و آرایش های زنانه می شود و به الگوهای جنسیتی زنانه تمایل پیدا می کنند.
وقتی پدری با پسرش زمان نمی گذارد، خواه ناخواه جذب الگوهای زنانه چون مهمانی های زنانه و آرایش های زنانه می شود. وقتی که این الگوها را دید و با آنها آشنا شد می خواهد مثل آنها عمل کند و به سمت آرایش های زنانه می رود تا زیباتر جلوه کند. اما یکی از دلایل جذابیت و زیبایی مردان، داشتن هیبت و جذبه مردانه است نه داشتن یک صورت و رفتار زنانه.
علت آرایش کردن برخی از مردان
آرایش مردان چند علت دارد :
وابستگی به مادر و جذب شدن به الگوهای زنانه
نداشتن اعتماد به نفس
جلب توجه جنس مخالف
الگوپذیری از افراد مشهور و رسانه ها مانند اینترنت، ماهواره و ...
افزایش زیبایی
طریقه رفتار با مردانی که رفتار زنانه دارند:
گاهی خود آقایان متوجه رفتارهای زنانه خود نمی شوند و فکر می کنند رفتارهایشان مردانه است و شما اشتباه فکر می کنید بنابراین ابتدا شما باید شما متوجه شوید همسرتان در چه سطحی از بینش نسبت به رفتارهای خود قرار دارد و دیدگاهش نسبت به این رفتارها چیست و بپرسید :«نظرت درباره رفتاری که امروز داشتی چیست؟» یا «چطور شد که این طور رفتار کردی؟»
از فرد دیگری کمک بگیرید
اگر همسرتان رفتارهای خود را کاملا مردانه دانست و مشکل را به شما مرتبط نمود ، برای حل این مشکل که نظر کدام یک از شما درست است از شخص سوم بی طرفی مانند یک مشاور کمک بگیرید که هیچ کدام از شما را نمی شناسد و صلاحیت لازم را داشته باشد.
گارد گرفتن ممنوع
اگر پس از ازدواج متوجه این ضعف شخصیتی در همسرتان شده اید، بهتر است به جای گارد گرفتن ، از در دوستی وارد شوید و با مهر و محبت خالصانه ای نسبت به همسرتان او را به ترک این رفتارها تشویق کنید.

آریا بانو

به مادر همسرتان نزدیک شوید
به مادر همسرتان نزدیک شوید و از نفوذ او روی فرزندش برای پیش برد هدف های خود استفاده کنید.
غر نزنید
مردان تحمل غر زدن را ندارند و برخی از آنها در مقابل غر زدن سرسختانه رفتار می کنند و عکس کاری را که همسرشان می خواهد را انجام می دهند.
متهم کردن ممنوع
سعی کنید با محبت های بی دریغ و خالصانه ی خود، خلا عاطفی شخصیت همسرتان را پر کنید تا حرف شنوی لازم را از شما داشته باشد.
شوهرتان را به انجام رفتارهای مردانه تشویق کنید
اگر رفتاری از همسرتان دیدید که مطابق با میل شماست و در اصطلاح مردانه است، از تشویق کلامی یا غیر کلامی استفاده کنید و او را تشویق نمایید.
به سردی برخورد نمایید
اگر همسرتان رفتار زنانه ای از خود نشان داد ، در همان زمان با او به سردی برخورد کنید تا او دریابد از رفتارش ناراحت هستید . حتی می توانید با گفتن این جمله که ابراز ناراحتی کنید:«وقتی این طور رفتار می کنی احساس خوبی ندارم و ترجیح می دهم مردانه تر برخورد کنی».
جلوی دیگران از او ایراد نگیرید
شما این حق را ندارید که جلوی دیگران به او توهین کنید و ایرادش را بگیرید. برای گوشزد کردن اشتباهش فقط شما دو نفر باید باشید.
مراقب لحن تان باشید
زمان صحبت با همسر و گفتن ایرادات رفتاری او مراقب لحن کلام تان باشید، مخصوصا وقتی که عصبانی هستید. حتی اگر باعث رنجش تان شده، بی ادبی نکنید و سرش فریاد نزنید.
سخن آخر :
یکی از راه های مؤثر برای مقابله با چنین پدیده هایی برقراری ارتباط پدران با فرزندان شان و صرف وقت بیشتر با آنها است تا آنها از رفتارهای مردانه پدرشان الگو بگیرند.

http://www.banounews.ir/fa/News/584000/برخورد-صحیح-با-شوهر-که-رفتارهای-زنانه-دارد
بستن   چاپ