آریا بانو
کرم پودر مناسب پوست سبزه و گندمی
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 22:47:10
آریا بانو - زیبامون / هر چقدر هم که اهل آرایش کردن نباشید باز هم گاهی اوقات پیش میاد که باید کرم پودد بزنید و پوست صورت رو صاف و یکدست کنید تا آرایشی زیبا و طبیعی داشته باشید. در این مواقع کرم پودر یا فاندیشن ، قهرمان اصلی در زیبایی صورت هست ؛ زیرا میتونه جای جوش ، لکه های پوستی و تیرگی های پوست رو به بهترین شکل ممکن پوشش بده و پوستی صاف و بدون عیب و نقصی رو به وجود بیاره و برای این منظور لازمه کرم پودر مناسب با رنگ پوست و نوع پوستتون رو انتخاب کنید.
رنگ پوست سبزه و گندمی چه ویژگی دارد ؟
رنگ پوست سبزه و گندمی ، به عنوان رنگ پوست متوسط شناخته میشه و رنگ پوست بین تناژ متوسط و خنثی قرار داره. برای اینکه بتونید کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و گندمی رو از بین هزاران گزینه ای که وجود داره انتخاب کنید باید اطلاعات خوبی در مورد نوع پوست خود و آندرتون و رنگ پوست خود داشته باشید.
معمولا کرم پودرهایی که دارای رنگ متوسط و آندرتون خنثی یا گرم هستند ، جز انتخاب های خیلی مناسب برای پوست سبزه و گندمی خواهند بود و هر کرم پودری که دارای آندرتون صورتی باشه میتونه باعث بشه تا رنگ پوست شما روشن و خوب به نظر برسه و کرم پودرهایی که دارای آندرتون طلایی یا زرد هستند ممکنه باعث بشن تا رنگ پوست شما تیره تر به نظر برسه.
چگونه رنگ پوست خود را به خوبی تشخیص دهیم ؟
معمولا رنگ پوست افراد به سه دسته اصلی تقسیم میشه : سبک ، متوسط و عمیق. در دنیایی که ما زندگی می کنیم معمولا هندی ها دارای رنگ پوست متوسط ، سبزه و گندمی هستند ، رنگ پوست روشن معمولا در بین اروپایی ها بیشتر دیده میشه و آفریقایی ها با رنگ پوست عمیق و تیره شناخته میشن.
رنگ پوست متوسط رو میشه به رنگ های گندمی ، سبزه ، زیتونی ، بژ ، برنزه ، عسلی و رنگ های دیگه تقسیم کرد. 
برای اینکه بتونید رنگ پوستتون رو به خوبی تشخیص بدید لازمه که آندرتون پوست خودتون رو به خوبی بشناسید. آندرتون پوست در واقع به رنگی گفته میشه که از زیر سطح پوست درک میشه. معمولا آندرتون پوست به سه دسته گرم ، خنثی و سرد تقسیم میشه.
برای تشخیص آندرتون پوست چند روش وجود داره:
1. تشخیص آندرتون پوست از روی رگ های مچ دست : برای این منظور باید رنگ رگ هایی که بر روی مچ دست وجود داره رو بررسی کنید. اگه رگ هایی به رنگ آبی یا بنفش دارید ، یعنی آندرتون پوست شما سرد (cool) هست. اگه رنگ رگ های روی مچ دست شما سبز یا زیتونی هستند یعنی آندرتون پوست شما گرم (warm) هست و اگه نمیتونید رنگ غالب در رگهای خونی رو به خوبی تشخیص بدید یعنی آندرتون پوست شما خنثی (neutral) هست.
2. تشخیص آندرتون پوست در زیر نور آفتاب : اگه وقتی بیرون از منزل هستید و در معرض تابش نور خورشید قرار میگیرید پوستتون خیلی سریع قرمز میشه یعنی آندرتون پوست شما سرد هست و اگه بعد از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خیلی سریع برنزه میشید یعنی آندرتون پوست شما گرم هست.
چگونه کرم پودر مناسب برای پوست خود را انتخاب کنیم ؟
وقتی رنگ پوست و آندرتون پوست خودتون رو شناختید ، میتونید به راحتی کرم پودر مناسب برای پوست رو انتخاب کنید. در این مواقع شما از بین هزاران انتخابی که وجود داره معمولا به سراغ تعداد انگشت شماری کرم پودر خواهید رفت! در این مواقع تست کردن رنگ کرم پودر بر روی پوست میتونه بهتون کمک کنه تا کرم پودر مناسب برای پوست خودتون رو انتخاب کنید.
بهترین پیشنهاد این هست که 3 رنگ کرم پودر که احساس میکنید با رنگ پوستتون تناسب داره رو انتخاب کنید و بعد مقدار کمی از هر کرم پودر رو به شکل یک خط کوتاه و باریک بر روی پوست قسمت فک تست کنید. سعی کنید یک فصای خالی بین هر رنگ از کرم پودر وجود داشته باشه.
حالا با دقت به آینه نگاه کنید و کرم پودری که رنگ آن هم با رنگ صورت و هم با رنگ گردن تناسب بیشتری داره رو انتخاب کنید. این کرم پودر بعد از ترکیب شدن روی پوست صورت رنگی یکپارچه و زیبا برای صورت و گردن شما ایجاد میکنه و باعث میشه تا یک آرایش زیبا و طبیعی داشته باشید.
برای اینکه مطمئن بشید کرم پودری که انتخاب کردید کاملا مناسب شماست ، باید کرم پودری که احساس کردید با رنگ پوستتون تناسب داره رو به خوبی روی پوست صورت پخش کنید. سپس یک توپ پنبه ای آغشته به پاک کننده آرایش رو در وسط قسمتی که کرم پودر زدید ، بکشید. 
اگه تفاوتی بین کرم پودر و پوست تمیز خود مشاهده نکردید ، این کرم پودر برای شما مناسب هست اما اگه تفاوت زیادی بین قسمتی از پوست که کرم پودر داره و قسمتی که بدون کرم پودر هست وجود داشت ، یعنی این رنگ از کرم پودر برای شما مناسب نیست. پس بهتره چرخه بالا رو مجددا تکرار کنید تا رنگ مناسب کرم پودر رو برای خودتون انتخاب کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/583989/کرم-پودر-مناسب-پوست-سبزه-و-گندمی
بستن   چاپ