آریا بانو
خاطرت بهزاد فراهانی از عشق گلشیفته در کودکی به هنر + عکس
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 13:32:32
آریا بانو - بهزاد فراهانی در گفت و گویی درباره خانواده و علاقه دخترانش به هنر صحبت کرد
بهزاد فراهانی: بزرگان فرهنگ و هنر در خانه ما از سوال‌ های گلشیفته رهایی نداشتند
بهزاد فراهانی در گفت و گو با روزنامه همشهری گفت:
«ما خانواده اهل هنری هستیم و همه می‌دانند. پسرم که موزیسین و نقاش و بازیگر است؛ دخترانم نیز موزیسین و بازیگرند. همسرم نیز بازیگر و نقاش است و دکتری هنر از فرانسه دارد.
بیشتر بدانید : جزئیاتی از زندگی خاص آذرخش فراهانی برادر بزرگتر گلشیفته! عکس
شاید بگویند چون من و همسرم در جامعه هنری فعالیت داشته‌ایم پس فرزندان ما هم‌چنین شده‌اند. من اینها را قبول ندارم. در کتابخانه من شاید بیش از 30-20 هزار جلد کتاب باشد! دختر کوچکم گلشیفته که امروز از من دور هست یادم هست کتاب‌های انگلیسی مرا می‌خواند و به جان کتاب‌ های من می‌افتاد. خانه من محل رفت‌وآمد بزرگان فرهنگ و هنر بود. امکان نداشت این بزرگان از سؤال‌های کوچک و بزرگ این دختر رهایی پیدا کنند. پس سبب این نبود که چون من و همسرم هنرمند بودیم فرزندان ما نیز چنین شدند. سبب اصلی عشق و شیفتگی و همچنین سختکوشی بوده.
من در کلاس‌هایم همیشه به بچه‌ها می‌گویم که هنر در کشورهای عقب نگه داشته شده یا به قول روشنفکرها جهان سوم، مثل دوی ماراتن است. شما وقتی یک ماراتنیست هستید که این 42 کیلومتر را دویده باشید و به آن کیلومتر آخر رسیده و از خط عبور کرده باشید. اینطور نیست که هر وقت رسیدید و هرقدر توانستید بدوید و بعد ماراتنیست لقب بگیرید.
اگر امروزه می‌بینید که برخی از هنرمندان نخوانده و کارنکرده و نیاموخته شده‌اند شخصیت‌های هنری و نسبت به مفاهیم و مضامین هنر بی‌سوادند و صرفاً با چهره و قد و قواره مطرح می‌شوند، چنین چهره‌هایی مانا نخواهند بود. چنین هنرمندانی فخری خوروش و فاطمه معتمدآریا نخواهند شد. برای ماندگار شدن جان کندن لازم است. زندگی هر کدام از ما را که مرور کنید متوجه می‌شوید چه گردنه‌ها و گذرگاه‌های سختی وجود داشته که عبور از آن برای هر کسی امکان‌پذیر نبوده. نسل جوان اگر عاشق ورود به هنر در هر رشته است، باید بسیار بخواند و بسیار ببیند و بسیار تجربه کند.

آریا بانو

صحبت های بهزاد فراهانی درباره گلشیفته و شقایق و آذرخش
بیشتر بدانید : تصاویر بهزاد فرهانی و همسرش, آذرخش فرهانی و سامی در افتتاحیه نمایشگاه اسپکتروم
بیشتر بدانید : سانسور حرف های بهزاد فراهانی درباره گلشیفته؟ + عکس
بیشتر بدانید : بهزاد فراهانی: پول ندارم که به دیدن گلشیفته بروم! گلشیفته را سانسور کردند
بیشتر بدانید : پای حرف‌های بهزاد،‌شقایق و دیگر اعضای تئاتری خانواده فراهانی
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: سینما دیلی

http://www.banounews.ir/fa/News/583958/خاطرت-بهزاد-فراهانی-از-عشق-گلشیفته-در-کودکی-به-هنر---عکس
بستن   چاپ