آریا بانو
مربی تیم ملی پارابدمینتون بانوان:
زیرساخت فراهم باشد پیشرفتمان چشمگیر خواهد بود
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 08:14:19
آریا بانو - منیژه سیاه که هفته گذشته به عنوان مربی تیم ملی پارابدمینتون انتخاب شد، در گفت و گو با ایسنا درباره چگونگی ورودش به عرصه ورزش، گفت: از سال 1356 یعنی از 14 سالگی وارد عرصه ورزش شدم. ابتدا در رشته هایی مانند بسکتبال، والیبال، تنیس خاکی و هاکی فعالیت کردم اما در نهایت، بدمینتون را به عنوان رشته اصلی ام انتخاب کردم.
وی افزود: فعالیت جدی را از سال 57 شروع کردم و سال 59 در اولین حضور رسمی در مسابقات، مقام دوم کشور را کسب کردم و همچنین به عنوان برترین بازیکن تکنیکی انتخاب شدم.
منیژه سیاه در خصوص زمان و چگونگی ورودش به عرصه مربیگری نیز گفت: سال 60 فعالیت خود را در عرصه مربیگری آغاز کردم و در نهایت در سال 69 در کلاس بین المللی مربیگری شرکت کردم و چندین سال مدرس کلاس های داوری و مربیگری فدراسیون بودم.
او درباره علت ورود به عرصه مربیگری معلولین در این رشته گفت: من کار کردن با ورزشکاران دارای محدودیت جسمی را دوست داشتم و برای همین تصمیم گرفتم به سراغ مربیگری آن ها بروم. از ده سال پیش تصمیم داشتم که این کار را آغاز کنم و در سال 97 بالاخره موفق شدم به این هدف برسم.
مربی تیم ملی پارابدمینتون بانوان، مناسب سازی نشدن سالن های بدمینتون را بزرگترین مشکل حال حاضر این رشته دانست و افزود: توقع بازیکنان اینست که به چشم انسان هایی توانمند به آن ها نگاه شود. حقیقت هم اینست که این بچه ها ناتوان نیستند و فقط محدودیت حرکتی دارند و باید نگاه عادلانه ای به آنها شود.
انتهای پیام
وی درباره جایگاه فارس در این رشته ورزشی گفت : تیم بانوان فارس در حال حاضر در سطح کشور مقام اول را دارد. اما از سطح آن ها در عرصه بین المللی هنوز نمی توان صحبتی کرد.
او درباره مسابقات بین المللی پیش رو گفت : در آبان ماه باید به مصاف حریفان خود در رقابت های جهانی که به میزبانی کشور اوگاندا برگزار می شود، برویم. هر چند هنوز حدود هفت ماه فرصت داریم اما تکلیف اردوها بهتر است زودتر مشخص شود تا بر این اساس برنامه ریزی و به بازیکنان فراخوان بدهیم.
این مربی با تجربه افزود: همچنین تیم ملی جوانان ایران را باید برای رقابت هایی آسیایی که آذرماه 1400 در کشوربحرین برگزار می شود، آماده کنیم و بهتراست هر چه زودتر تکلیف اردوهای تیم ملی جوانان هم مشخص شود.
منیژه سیاه در پایان گفت : امیدوارم با یاری خداوند و تلاش من و بازیکنان و همکاری فدراسیون و هیأت، پیشرفت چشمگیری در حوزه پارابدمینتون کشور ایجاد کنیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/580875/زیرساخت-فراهم-باشد-پیشرفتمان-چشمگیر-خواهد-بود
بستن   چاپ