آریا بانو
شفافیت؛ مهمترین دستاورد مدیریت شهری دوره پنجم
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 09:27:00
آریا بانو - ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: شفاف سازی شورای پنجم بی بدیل است و می تواند الگویی برای دولت، قوه قضاییه و سازمان ها و نهادهای متعددی که در کشور وجود دارند، باشد.

به گزارش شهر، ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در یادداشتی که در اختیار ویژه نامه روز ملی شوراها قرار گرفته است، نوشت: به نظر من، شورای شهر دوره پنجم دستاوردهای زیادی داشته است که بیشتر آن ساختاری و سازماندهی مدیریت شهری در یک مسیر عقلانی و جدید بوده است.
در همین راستا می توان گفت: شفاف سازی شورای پنجم بی بدیل است و می تواند الگویی برای دولت، قوه قضاییه و سازمان ها و نهادهای متعددی که در کشور وجود دارند، باشد.
شورای شهر راه شفافیت را آغاز و در این مسیر حرکت هر منبع اقتصادی به هر کجا که منتهی شود، مشخص خواهد شد. این امر می تواند به انضباط مالی و جلوگیری از فساد و رانت کمک کند. بنابراین مهم ترین دستاورد ما روند رو به رشد شفاف سازی است.
اما در این بین نگرانی هایی وجود دارد که آیا مدیریت شهری بعدی هم همین مسیر را طی می کند یا خیر؛ البته اگر مردم به مطالبه گری در جهت شفاف سازی تمرین کنند، این اجازه را به هیچ مدیریت شهری نخواهند داد که در جلسات غیرعلنی تصمیماتی برای سرنوشت مردم و حیف و میل بیت المال اخذ کنند.
یکی دیگر از دستاوردهای شورای پنجم کاهش آلودگی هوا در سال 97 بود. این موضوع نخستین مطالبه مردم از ما بود. درست است اگر بگویید شرایط جوی نیز در این وضعیت اثر داشته اما در سال های گذشته نیز این شرایط جوی حاکم بوده است و حتی در برخی از سال ها شاهد بارش فراوان باران بوده ایم.
بیشترین علت بهبود وضعیت هوای تهران این است که در سال 97 ساماندهی وضعیت ترافیک صورت گرفت و انجام معاینه فنی را سختگیرانه انجام دادیم. پیش از این تقلب هایی در ارائه برگه معاینه فنی به وجود می آمد ولی این امر کاملا مهار شد و معاینه فنی برتر به میان آمد.

http://www.banounews.ir/fa/News/580352/شفافیت؛-مهمترین-دستاورد-مدیریت-شهری-دوره-پنجم
بستن   چاپ