آریا بانو
طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ
سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 3:50:35 AM
آریا بانو - بامیه یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت نرمی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. این شیرینی را به همراه زولبیا در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند. اما پخت آن در منزل طرفداران زیادی دارد. در این دستور بامیه بدون تخم مرغ آموزش داده شده است. به دلیل عدم تخم مرغ هم قیمت مناسب تری نسبت به بامیه های معمولی دارد و هم از لحاظ غذایی سبک تر است. این بامیه مانند بامیه با تخم مرغ نکات خاصی ندارد و می توان به راحتی در خانه آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ در ادامه با چی شی همراه باشید. مواد لازم بامیه بدون تخم مرغ آرد 2 پیمانه نشاسته 2 قاشق غذا خوری آب 2 پیمانه عسل 1 قاشق غذا خوری روغن مایع 1 قاشق غذا خوری وانیل 1 قاشق غذا خوری نمک 1 پینچ شربت بامیه به مقدار لازم طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ مرحله اول برای تهیه بامیه خوشمزه بدون تخم مرغ در ابتدای کار، آرد و وانیل و نشاسته را در یک کاسه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب برداشته و عسل و روغن را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مرحله دوم در این مرحله مواد را مدام هم می زنیم تا عسل نرم شود و از کناره ها شروع به جوشیدن کند. وقتی عسل شروع به جوشیدن کرد آب را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا بجوشد. وقتی آب نیز شروع به جوشیدن کرد. طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ مخلوط آرد را یک باره به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر یک دست و جمع شود. حدود 5 نیز آن را داغ می زنیم و روی حرارت مخلوط می کنیم. خمیر را از قابلمه خارج کرده و کمی که خنک شد،کمی آب به آن اضافه می کنیم. مرحله چهارم سپس ورز می دهیم تا خمیر به گونه ای باشد که از قیف خارج شود. از ماسوره بامیه و قیف پارچه ای استفاده می کنیم. قیف های پلاستیکی، سریع پاره می شود. می توان خود ماسوره را با روغن چرب کرد و فقط از سر ماسوره استفاده کرد. مرحله پنجم در این مرحله بامیه ها را در اندازه مناسب ( اندازه بامیه ها را به سلیقه خود می توانیم کوتاه یا بلند در نظر بگیریم ) با چاقو می بریم و در یک سینی مناسب قرار می دهیم. در ادامه 10 دقیقه به خمیر های برش خرده استراحت می دهیم. طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ سپس یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بامیه ها را درون آن سرخ می کنیم. وقتی بامیه ها سرخ شد، به شربت اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه از شربت خارج می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

بامیه یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت نرمی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. این شیرینی را به همراه زولبیا در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند. اما پخت آن در منزل طرفداران زیادی دارد. در این دستور بامیه بدون تخم مرغ آموزش داده شده است. به دلیل عدم تخم مرغ هم قیمت مناسب تری نسبت به بامیه های معمولی دارد و هم از لحاظ غذایی سبک تر است. این بامیه مانند بامیه با تخم مرغ نکات خاصی ندارد و می توان به راحتی در خانه آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ در ادامه با چی شی همراه باشید.
مواد لازم بامیه بدون تخم مرغ
آرد2 پیمانه
نشاسته2 قاشق غذا خوری
آب2 پیمانه
عسل1 قاشق غذا خوری
روغن مایع1 قاشق غذا خوری
وانیل1 قاشق غذا خوری
نمک1 پینچ
شربت بامیهبه مقدار لازم
طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ
مرحله اول
برای تهیه بامیه خوشمزه بدون تخم مرغ در ابتدای کار، آرد و وانیل و نشاسته را در یک کاسه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب برداشته و عسل و روغن را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
مرحله دوم
در این مرحله مواد را مدام هم می زنیم تا عسل نرم شود و از کناره ها شروع به جوشیدن کند. وقتی عسل شروع به جوشیدن کرد آب را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا بجوشد. وقتی آب نیز شروع به جوشیدن کرد.
طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ
مخلوط آرد را یک باره به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر یک دست و جمع شود. حدود 5 نیز آن را داغ می زنیم و روی حرارت مخلوط می کنیم. خمیر را از قابلمه خارج کرده و کمی که خنک شد،کمی آب به آن اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
سپس ورز می دهیم تا خمیر به گونه ای باشد که از قیف خارج شود. از ماسوره بامیه و قیف پارچه ای استفاده می کنیم. قیف های پلاستیکی، سریع پاره می شود. می توان خود ماسوره را با روغن چرب کرد و فقط از سر ماسوره استفاده کرد.
مرحله پنجم
در این مرحله بامیه ها را در اندازه مناسب ( اندازه بامیه ها را به سلیقه خود می توانیم کوتاه یا بلند در نظر بگیریم ) با چاقو می بریم و در یک سینی مناسب قرار می دهیم. در ادامه 10 دقیقه به خمیر های برش خرده استراحت می دهیم.
طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ
سپس یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بامیه ها را درون آن سرخ می کنیم. وقتی بامیه ها سرخ شد، به شربت اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه از شربت خارج می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/580028/طرز-تهیه-بامیه-بدون-تخم-مرغ
بستن   چاپ