آریا بانو
دسر هندی خوشمزه و مخصوص با رشته شعریه
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 03:06:31
آریا بانو - چی شی/ سر هندی همان طور که از نامش پیداست دسر سنتی هندی است که با شعریه پاکستانی تهیه می شود. این دسر در فصل گرم، سرد سرو می شود و در فصول سرد، گرم سرو می شود. این دسر متفاوت و بسیار خوشمزه است و با وجود شعریه تفت داده شده و مغزیجات مختلف و خرما بسیار مقوی و مفید است. در دسر اصلی هندی از شیره خرما به جای شیر عسلی یا شکر استفاده می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم دسر هندی
شعریه پاکستانی یک و نیم بسته
کره یا روغن جامدنصف پیمانه
شیر پرچرب دو و نیم پیمانه
شیر خشک1 پیمانه
شکر یا شیر عسلی2 پیمانه
خرمای خشک1 پیمانه
هل8 تا 10 عدد
مغزیجات1 پیمانه
طرز تهیه دسر هندی
مرحله اول
برای تهیه دسر خوشمزه در ابتدای کار، هل را نیم کوب می کنیم. سپس به همراه شیر درون یک قابلمه می ریزیم و با حرارت کم داغ می کنیم تا حدود نیم ساعت بجوشد. مرتب چک می کنیم که شیر سر نرود. سپس شکر یا شیر عسلی و شیر خشک را به آن اضافه می کنیم.
مرحله دوم
سپس به خوبی مخلوط می کنیم. در قابلمه دیگری کره یا روغن جامد را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. مغزیجات دلخواه و خرمای خشک خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. بعد از این که کمی تفت خورد، شعریه را خرد می کنیم.
مرحله سوم
سپس به روغن اضافه می کنیم و آن را هم تفت می دهیم تا رنگ آن تیره شود. شعریه و مغزیجات تفت داده دشه را به شیر اضافه کرده و دو سه دقیقه م یجوشانیم. سپس در ظرف های مناسب سرو می ریزیم و به دلخواه تزیین می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/579784/دسر-هندی-خوشمزه-و-مخصوص-با-رشته-شعریه
بستن   چاپ