آریا بانو
واقعیت هایی عجیب و جالب درباره مصر باستان
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 11:55:52
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران /به نقل از استوری پیک؛ تاریخ مصر باستان پر از نظریه‌ها و گمانه زنی‌ها درباره وقایع تاریخی، نحوه کشته شدن حاکمان و زندگی روزمره مصریان باستان است. اگرچه مصر هنوز برای بسیاری از ما معما باقی مانده، اما پس از کشف برخی از مقبره‌ها به چند سوال پاسخ داده شده است. به مصر فکر کنید، قطعا تصاویر اهرام و فراعنه‌ای که از آن بیرون آمدند به ذهن شما می‌آید، اما مصر چند داستان جذاب نیز در پشت پرده دارد.
برای دانستن برخی از حقایق جالب که قطعاً شما را به گذشته مصر می‌برد، ادامه مطلب را بخوانید:
اسب آبی قاتل کینگ توت

آریا بانو


توتانخامون یک فرعون مصری بود که در محاوره شاه توت نامیده می‌شود. از آنجا که هیچ سابقه‌ای در مورد مرگ او در دست نیست، این موضوع مورد بحث و بررسی قابل توجهی قرار گرفته است. اگرچه برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال ترور شدن او وجود دارد، اما در سی تی اسکنی که در سال 2005 انجام شد، مشخص شد که او از ناحیه شکستگی پا دچار عفونت شده است. نظریه‌های دیگر این بود که ترکیبی از مالاریا و بیماری کهلر II منجر به مرگ او شد، یا اینکه او بر اثر بیماری سلول داسی درگذشت.
اسکن از بدن کینگ توت نشان می‌دهد که او بدون قلب یا دیواره قفسه سینه خود مومیایی شده که عجیب است، زیرا این خلاف عمل دفن در مصر است. برخی از مصر شناسان بر این باورند که ممکن است پادشاه توت توسط یک اسب آبی کشته شده باشد. مصریان باستان این حیوان را برای ورزش شکار می‌کردند و مجسمه‌های یافت شده در مقبره King Tut حتی او را در حین پرتاب یک زوبین به تصویر می‌کشند. اسب‌ها به حمله و کشتن معروف هستند. برخی از مصر شناسان بر این باورند که مرگ او ممکن است نتیجه شکار اشتباهی باشد.
زنان و مردان مصری آرایش می‌کردند

آریا بانو


در قرن بیست و یکم، بازیگران مردی که آرایش می‌کنند رایج است، اما آیا می‌دانستید در مصر زن و مرد آرایش می‌کردند؟ رنگ چشم معمولاً سبز یا سیاه بود. این آرایش هم به اهداف عملی و هم به لحاظ تشریفاتی انجام می‌شد، تصور بر این بود که آرایش از چشم در برابر اشعه خورشید محافظت، مگس‌ها و عفونت را دفع می‌کند. گریم دراماتیک همچنین تقلید از خطوط صورت خدای خورشید Horus بود. لوازم آرایشی همچنین نشان دهنده رتبه یک در مصر باستان است، نشانه یک زن ثروتمند یک جعبه لوازم آرایشی قابل حمل بود. 
باند‌های مومیایی 1.6 کیلومتر بودند

آریا بانو


بنابراین صحنه‌هایی در فیلم‌های سینمایی که باند پشت سر مومیایی کشیده می‌شود، یک واقعیت است.
مصریان باستان خمیردندان را اختراع کردند

آریا بانو


مطمئناً در آن زمان دندانپزشکی وجود نداشت، اما مصریان باستان با اختراع خمیر دندان به نوآوری در بهداشت دندان کمک کردند. مواد تشکیل دهنده آن نیز شامل پودر سم گاو، خاکستر، پوسته تخم مرغ سوخته و پوکه بود. مصریان نیز به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشتند. دلیل این ادعا نیز خلال دندان‌های دفن شده در کنار مومیایی‌ها است که ظاهراً در آنجا قرار داده شده تا آن‌ها بتوانند بقایای مواد غذایی را از بین دندان‌های خود در زندگی پس از مرگ پاک کنند.
مصریان باستان به بیش از 2 هزار خدا اعتقاد داشتند

آریا بانو


مصریان خدایان مختلف را می‌پرستیدند تا زندگی در تعادل باشد. هر خدا نیز مسئولیت‌های مختلفی داشت. فهرست خدایان شامل Sun God Ra با شاهین شاهین، الهه رطوبت Tefnut، Anubis، آن‌ها خدای مومیایی کردن، مردگان و بسیاری موارد دیگر داشتند.
مصریان باستان مسیحی بودند

آریا بانو


این موضوع بسیار جالبی است، مسیحیت مذهب اکثریت قریب به اتفاق مصریان از 400 تا 800 سال بعد از میلاد بود.
فرعونیان با بردگان خود به خاک سپرده شدند

آریا بانو


فراعنه اولیه در مصر باستان با خادمان واقعی و کسانی که همیشه در کنار آن‌ها بودند مومیایی و دفن می‌شدند.
مشهورترین ملکه مصر، کلئوپاترا، یونانی بود!

آریا بانو


این موضوع برای همه کسانی که این واقعیت را می‌شنوند عجیب است.
اهرام توسط بردگان ساخته نشده اند

آریا بانو


مردانی که اهرام را می‌ساختند، کارگر روز مزد بودند و نه برده. اگرچه کار آن‌ها سخت بود، اما این کار را برای نشان دادن وفاداری به فرعون انجام می‌دادند و کسانی که در حین ساخت و ساز می‌مردند افتخار دفن در مقبره‌های نزدیک اهرام مقدس فراعنه را کسب می‌کردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/578134/واقعیت-هایی-عجیب-و-جالب-درباره-مصر-باستان
بستن   چاپ