آریا بانو
طرز تهیه زولبیا بدون ماست
پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400 - 01:20:25
آریا بانو - زولبیا یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت سفتی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. این شیرینی را به همراه بامیه در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند. اما پخت آن در منزل طرفداران زیادی دارد. برای تهیه زولبیا خوب و با کیفیت لازم است به یک سری نکات ریز و مهم توجه شود که در این دستور روی آن تاکید شده است. پخت زولبیا روش های مختلفی دارد ولی معمولا با نشاسته و ماست تهیه می شود. اما در این دستور، زولبیا بدون ماست و با آرد قنادی تهیه شده است. برای مشاده آموزش طرز تهیه زولبیا بدون ماست در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم زولبیا بدون ماست آرد قنادی 200 گرم آب ولرم 250 گرم بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری روغن مایع 1 قاشق مربا خوری خمیر مایه 1 قاشق مربا خوری شکر 1 قاشق مربا خوری مواد لازم برای شربت بار یا شهد آب یک و نیم پیمانه شکر دو و نیم پیمانه آبلیمو 1 قاشق غذا خوری گلوکز 1 قاشق سوپ خوری گلاب یک هشتم پیمانه زعفران دم کرده غلیظ یک پنجم قاشق سوپ خوری هل درسته 3 عدد طرز تهیه زولبیا بدون ماست مرحله اول برای تهیه زولبیا خوشمزه بدون ماست در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و شکر و 100 گرم آب ولرم را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه را روی آن می پاشیم و آرام کمی هم می زنیم و سپس کنار می گذاریم. مرحله دوم سپس روی آن را می پوشانیم و 10 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از 10 دقیقه خمیر مایه به عمل آمده است و کف کرده است. یک کاسه دیگر برداشته و آرد و 150 گرم آب و بکینگ پودر را درون آن می ریزیم. سپس خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. مرحله سوم سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. می توان با همزن آن را مخلوط کرد تا کامل یکدست شود. روغن مایع را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و روی ظرف را می پوشانیم و در دمای محیط سک ساعت استراحت می دهیم. مرحله چهارم در این مرحله شربت بار یا شهد را تهیه می کنیم. ابتدا آب را به همراه شکر درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود. هل و زعفران را اضافه کذده و می گذاریم تا شکر حل شود و شربت شروع به جوشیدن کرد، دیگر نباید با قاشق آن را هم زد. مرحله پنجم آبلیمو به آن اضافه می کنیم ودرب قابلمه را می بندیم تا بجوشد و صبر می کنیم تا به غلظتی که می خواهیم برسد. 5 دقیقه دیگر می گذاریم روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و گلاب را به آن اضافه می کنیم. مرحله ششم می گذاریم تا به از داغی بیفتد برسد تا بتوان زولبیا ها را در آن غوطه ور کرد. داخل یک تابه یا قابلمه کوچک را به ارتفاع دو بند انگشت روغن می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. اگر روغن داغ نباشد زولبیا پف نمی کند و توخالی نمی شود. مرحله هفتم سپس زولبیا ها را ظرف سس درون روغن داغ می ریزیم به صورت یک توری، و دو طرف آن را درون روغن سرخ می کنیم. مایه زولبیا را باید از بیرون به سمت داخل بریزیم تا شکل بهتری داشته باشد. بعد از این که زولبیا ها سرخ شد، آن را درون شهد گرم می اندازیم. مرحله هشتم شهد نباید سرد یا خیلی داغ باشد. یک دقیقه زولبیا در شربت ماند، کافی است و آن را از شهد خارج کرده و روی توری می گذاریم تا شربت اضافه آن خارج شود. روی آن را با مغز پسته پودر شده تزیین می کنیم و سپس درون یک ظرف در دار در یخچال نگه داری می کنیم.

زولبیا یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت سفتی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. این شیرینی را به همراه بامیه در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند. اما پخت آن در منزل طرفداران زیادی دارد. برای تهیه زولبیا خوب و با کیفیت لازم است به یک سری نکات ریز و مهم توجه شود که در این دستور روی آن تاکید شده است. پخت زولبیا روش های مختلفی دارد ولی معمولا با نشاسته و ماست تهیه می شود. اما در این دستور، زولبیا بدون ماست و با آرد قنادی تهیه شده است. برای مشاده آموزش طرز تهیه زولبیا بدون ماست در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم زولبیا بدون ماست
آرد قنادی200 گرم
آب ولرم250 گرم
بکینگ پودر1 قاشق چای خوری
روغن مایع1 قاشق مربا خوری
خمیر مایه1 قاشق مربا خوری
شکر1 قاشق مربا خوری
مواد لازم برای شربت بار یا شهد
آبیک و نیم پیمانه
شکردو و نیم پیمانه
آبلیمو1 قاشق غذا خوری
گلوکز1 قاشق سوپ خوری
گلابیک هشتم پیمانه
زعفران دم کرده غلیظیک پنجم قاشق سوپ خوری
هل درسته3 عدد
طرز تهیه زولبیا بدون ماست
مرحله اول
برای تهیه زولبیا خوشمزه بدون ماست در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و شکر و 100 گرم آب ولرم را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه را روی آن می پاشیم و آرام کمی هم می زنیم و سپس کنار می گذاریم.
مرحله دوم
سپس روی آن را می پوشانیم و 10 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از 10 دقیقه خمیر مایه به عمل آمده است و کف کرده است. یک کاسه دیگر برداشته و آرد و 150 گرم آب و بکینگ پودر را درون آن می ریزیم. سپس خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم.
مرحله سوم
سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. می توان با همزن آن را مخلوط کرد تا کامل یکدست شود. روغن مایع را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و روی ظرف را می پوشانیم و در دمای محیط سک ساعت استراحت می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله شربت بار یا شهد را تهیه می کنیم. ابتدا آب را به همراه شکر درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود. هل و زعفران را اضافه کذده و می گذاریم تا شکر حل شود و شربت شروع به جوشیدن کرد، دیگر نباید با قاشق آن را هم زد.
مرحله پنجم
آبلیمو به آن اضافه می کنیم ودرب قابلمه را می بندیم تا بجوشد و صبر می کنیم تا به غلظتی که می خواهیم برسد. 5 دقیقه دیگر می گذاریم روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و گلاب را به آن اضافه می کنیم.
مرحله ششم
می گذاریم تا به از داغی بیفتد برسد تا بتوان زولبیا ها را در آن غوطه ور کرد. داخل یک تابه یا قابلمه کوچک را به ارتفاع دو بند انگشت روغن می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. اگر روغن داغ نباشد زولبیا پف نمی کند و توخالی نمی شود.
مرحله هفتم
سپس زولبیا ها را ظرف سس درون روغن داغ می ریزیم به صورت یک توری، و دو طرف آن را درون روغن سرخ می کنیم. مایه زولبیا را باید از بیرون به سمت داخل بریزیم تا شکل بهتری داشته باشد. بعد از این که زولبیا ها سرخ شد، آن را درون شهد گرم می اندازیم.
مرحله هشتم
شهد نباید سرد یا خیلی داغ باشد. یک دقیقه زولبیا در شربت ماند، کافی است و آن را از شهد خارج کرده و روی توری می گذاریم تا شربت اضافه آن خارج شود. روی آن را با مغز پسته پودر شده تزیین می کنیم و سپس درون یک ظرف در دار در یخچال نگه داری می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/577306/طرز-تهیه-زولبیا-بدون-ماست
بستن   چاپ